W zakresie treści i metod nauczania w materiale ćwiczeniowym jest zachowany zintegrowany system nauczania. Materiał gromadzi ponad 200 ćwiczeń i zadań sprawdzających - ciekawych i przemyślanych metodycznie.
klarowny układ graficzny pomaga z łatwością odnaleźć dane zagadnienie, a przystępny język - ekspresowo je przyswoić. Uczeń wykonując ćwiczenia z użyciem danego programu, utrwala wybrane treści z rozmaitych edukacji zawarte w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego, m.in.
rozpoznaje figury geometryczne, wykonuje proste działania matematyczne i ćwiczenia ortograficzne, tworzy proste prezentacje multimedialne i rysunki na wybrany temat związany z edukacją przyrodniczą i społeczną.
W klasie trzeciej uczeń kontynuuje pracę w środowisku programowania Baltie steruje czarodziejem na ekranie w trybie Czarowanie, lecz także układa polecenia dla czarodzieja, tworząc proste programy w trybie Programowanie.
W klasie trzeciej uczeń poznaje dodatkowo świeże środowisko programowania Scratch. Uczeń wytwarza pierwsze programy, sterując duszkiem na ekranie i zmieniając jego postać.