Wszyscy sądzą, iż gdyby nie było przymusu, żadne dziecko nie chciałoby się uczyć. Dlatego w szkołach musi pilnie dokonać się zmiana paradygmatu, która polega na tym, iż w centrum wynajdzie się zaufanie do kompetencji dziecka. Zaufanie, że dzieci ochoczo współdziałają nie tylko z rodzicami, ale także z nauczycielami.
Rodzice chcą mieć odpowiedzialne dzieci, efektywnie radzące sobie w społeczeństwie, lecz kompetencji społecznych nie zdobywa się lekcjach, na których rządzi przymus i posłuszeństwo. Zdobywa się je, luźno rozwijając się razem z innymi dziećmi pod okiem empatycznego pedagoga.
Szkoły są jak rodziny: dzieciom jest skrupulatnie jednakowo prawidłowo, jak dorosłym. Jeśli dorosłym wiedzie się źle, to i dzieci będą się źle czuły. A w danym momencie nauczyciele rzeczywiście nie posiadają najlepiej. Musimy więc o nich się zatroszczyć.
Rodzice skarżą się,posiadają dość awantur o prace domowe. Wszystkim im mogę poradzić tylko jedno: natychmiast wycofać się i przekazać całą odpowiedzialność dziecku.
Autorzy: Jesper Juul
EAN: 9788362445509
ilość stron: 168
ISBN: 9788362445509
Oprawa: broszurowa
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo: MiND
Rodzice chcą mieć odpowiedzialne dzieci, efektywnie radzące sobie w społeczeństwie, lecz kompetencji społecznych nie zdobywa się lekcjach, na których rządzi przymus i posłuszeństwo. Zdobywa się je, luźno rozwijając się razem z innymi dziećmi pod okiem empatycznego pedagoga.
Szkoły są jak rodziny: dzieciom jest skrupulatnie jednakowo prawidłowo, jak dorosłym. Jeśli dorosłym wiedzie się źle, to i dzieci będą się źle czuły. A w danym momencie nauczyciele rzeczywiście nie posiadają najlepiej. Musimy więc o nich się zatroszczyć.
Rodzice skarżą się,posiadają dość awantur o prace domowe. Wszystkim im mogę poradzić tylko jedno: natychmiast wycofać się i przekazać całą odpowiedzialność dziecku.
Autorzy: Jesper Juul
EAN: 9788362445509
ilość stron: 168
ISBN: 9788362445509
Oprawa: broszurowa
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo: MiND