Światowy bestseller z nową przedmową, nowymi rozdziałami i aktualizacją przykładów Ponad 3,5 miliona egzemplarzy sprzedanych na całym świecie! Bestseller „Wall Street Journal”, „Businessweek”, „Fast Company” Strategia błękitnego oceanu podważa dogmaty o tym, co trzeba robić, by wygrywać na rynku.
prezentuje, iż jedynym sposobem pokonania konkurencji jest… zaprzestanie prób jej pokonania. Tak zrobił Cirque du Soleil, który osiągnął sukces, bo nie konkurował z innymi cyrkami. Zamiast tego stworzył zupełnie nową jakość – oryginalne, bajecznie kolorowe, poetyckie przedstawienia łączące magię teatru i cyrku, dla dorosłej, wymagającej publiczności.
I w 20 lat osiągnął przychody, o jakich globalny lider branży cyrkowej nie mógłby marzyć nawet w ciągu 100 lat! Takie możliwości dają rynkowe błękitne oceany, które są przeciwieństwem czerwonych, krwawych oceanów wyniszczającej konkurencji, a oferują niewykorzystaną przestrzeń oraz szansę na zyskowny wzrost.
Książka Strategia błękitnego oceanu, poszerzona o nowe rozdziały, zawierająca opisy ponad 150 posunięć strategicznych w 30 branżach na przestrzeni ponad 100 lat, wykazuje, że trwały sukces nie bierze się z walk z konkurencją, ale właśnie ze stworzenia własnego błękitnego oceanu.
Ze Strategii błękitnego oceanu dowiemy się, co robić, aby konkurencja stała się nieistotna. Dzięki niej poznamy również reguły i narzędzia do zastosowania w wytwarzaniu i zajmowaniu własnych błękitnych oceanów.
rozszerzone wydanie posiada: • Nową przedmowę - Pomocy! Mój ocean staje się czerwony • Aktualizacje analiz przypadków • Dwa nowe rozdziały - Wyrównanie i Odnowa,, a także zwiększony trzeci - Pułapki czerwonego oceanu, odpowiadający na pytania najistotniej nurtujące czytelników w ciągu ostatnich 10 lat.
Ta bestsellerowa książka to punkt zwrotny zmieniający konwencjonalne myślenie o strategii. Śmiało wyznacza nową drogę do wygrania przyszłości. Obierz ją za swego przewodnika, a konkurencja stanie się nieistotna.
W. Chan Kim – teoretyk biznesu, profesor strategii i zarządzania w INSEAD, jednej z największych prywatnych szkół zarządzania i biznesu na świecie,, a także jeden z dyrektorów Instytutu Strategii Błękitnego Oceanu w INSEAD we Francji.
Renée Mauborgne - profesor strategii i jeden z dyrektorów Instytutu Strategii Błękitnego Oceanu w INSEAD.