Jak wytwarzać intrygujące treści? Jak przyciągać uwagę konsumentów do artykułu czy współpracowników do pomysłu? Co można zro¬bić,tworzyć prawdziwe więzi z ludźmi w kulturze braku cierpliwości i wyobcowania? Twitter zezwala na wpisy o maksymalnej długości 140 znaków.
Snapchat daje maksymalnie osiem sekund. Prezentacje TED to osiemnaście minut. Wpisy na blogu Setha Godina, guru marketingu, niemal nigdy nie są dłuższe niżeli 200 słów. Według magazynu „Fast Company" jedna osoba na cztery rezygnuje z oglądania strony internetowej, jeśli jej treść ładuje się dłużej niż cztery sekundy.
Mamy do czynienia z prawdziwą epidemią braku cierpliwości, a jednocześnie cierpimy na alienację i niedobór uwagi. Na szczęście są sposoby zezwalające pokonać chroniczne rozproszenie uwagi odbiorców. Znajdziesz je w tej książce.
Sam Horn, specjalistka z zakresu komunikacji i autorka wielu bestsellerowych książek, ukazuje mocne techniki pozwalające zainteresować twoich odbiorców i skłonić ich, aby odłożyli wszystko na bok i skoncentrowali swoją uwagę na tobie i twoich słowach.
Jej ośmioetapowy proces INTRIGUE przedstawia, w jaki sposób przekształcić nudne i przeładowane treścią przekazy w spójną, przekonującą i wydajną komunikację dwustronną. Horn na bazie mocnych case studies omawia m.in.
progresywne sposoby inicjowania konwersacji w trakcie spotkań networkingowych, wyjaśnia, jak zbudować atmosferę zaciekawienia w trakcie wystąpienia na scenie czy jak skupić uwagę inwestorów przy pomocy krótkiej prezentacji.
Jeżeli chcesz efektywnie dotrzeć do kogoś ze swoim przekazem, musisz przygotować niebanalną treść, która ZAINTRYGUJE twojego rozmówcę. I (Intro) Wprowadzenie. Zacznij od wstępu, który przykuwa uwagę.
Spraw, aby ludzie podnieśli brwi ze zdziwienia. N (New) świeże. Nie wystarczy, żeby była to prawda – to jeszcze musi być coś NOWEGO. Zadbaj o aktualność informacji. T (Time-Efficient) Właściwe zastosowanie czasu.
Zdobądź zaufanie dzięki efektywnemu gospodarowaniu czasem. Ogranicz długość swoich wypowiedzi. R (Repeatable) nietrudne do powtórzenia. Utwórz hasło, które za¬padnie im w pamięć. Chwila przerwy i… uderzenie.
Wezwanie do działania ma zawierać rytm, aliterację i rym. I (Interact) Interakcja. Nie ograniczaj się do informowania, wchodź w interakcję. Zbuduj scenariusze, aby ludzie mogli współuczestniczyć i współtworzyć.
G (Give) Dawanie. Słuchaj tak, jak chcesz, by ciebie słuchano. Wyjdź ze swojej głowy. Używaj ich języka, zaspokajaj ich potrzeby. U (Useful) Przydatne. Pokaż realne korzyści. Dawaj możliwości, nie rozkazy.
E (Examples) Przykłady. Nie opowiadaj historyjek, dziel się przykła¬dami z życia. Spraw, aby odbiorcy przejęli się problemem dzięki teleskopowi empatii. Narzędzia modelu INTRIGUE pozwolą ci sprawnie przykuć i utrzymać uwagę odbiorcy: widza, słuchacza, czytelnika.
*** Bez względu na to, czy demonstrujesz jakiś nowy artykuł, prowadzisz prezentację, promocję, czy chcesz kogoś do czegoś przekonać, Sam Horn nauczy cię, w jaki sposób zdobyć uwagę ludzi – i ją utrzymać.
Daniel H. Pink, autor książek Drive. Całkowicie nowe spojrzenie na motywację oraz Jak być korzystnym sprzedawcą choćby nie próbuj przygotowywać oferty, propozycji handlowej albo prezentacji bez uprzedniego przeczytania tej książki.
Kay Koplovitz, założycielka USA Networks, prezes Springboard Enterprises W dzisiejszym świecie biznesu, w którym obserwujemy coraz mniej zaangażowania, techniki zwiększania zaangażowania pracowników i klientów poprzez koncentrację na ich potrzebach i priorytetach w pierwszej kolejności (…) to obowiązkowe narzędzia każdego lidera.
Marshall Goldsmith, autor książki Pozytywne nastawienie, jeden z 50 największych myślicieli biznesowych świata wg magazynu „Thinkers" wystarczyło dziesięć sekund oglądania tej książki, bym dał się wciągnąć przykuwającym uwagę historiom opowiadanym poprzez Sam.
To najmocniej poręczna, inspirująca i dająca się zastosować w życiu(!) książka, jaką kiedykolwiek widziałem na temat zdobywania uwagi innych ludzi. Derek Sivers, mówca TED (First Follower) oraz założyciel firmy CD Baby *** Sam Horn jest specjalistką-strategiem w zakresie pozycjonowania, komunikowania i kreowania producenta z dwudziestoletnim stażem pracy i licznymi sukcesami we współpracy z takimi klientami, jak Intel, NASA, Boeing, KPMG czy British Airways.
Była jedną z najwyżej ocenianych prelegentek na liście najszybciej rozwijających się firm 500/5000 magazynu „Inc.". Jest także autorką książek z listy bestsellerów „New York Timesa", m.in. TONGUE FU!
Sztuka walki językiem oraz Jutro? Nie ma takiego dnia w tygodniu!