"Publikacja, którą demonstrujemy czytelnikom, przygotowana poprzez znanego polskiego matematyka Michała Szurka, jest unikatowa na naszym rynku wydawniczym. Powstała na skutek zainteresowania, śmiem twierdzić, że chwilami zafascynowania znanym wszystkim, doświadczanym w dzieciństwie materiałem, jakim są klocki LEGO(R).
Autor publikacji odkrył potencjał, jaki tkwi w tych klockach, postanowił pobawić się nimi, poeksperymentować i odkryć rozmaite zastosowania w procesie modelowania wybranych pojęć matematycznych, od stosunkowo najprostszych do skomplikowanych analiz, które można podejmować na poziomie wyższym.
Pomysłowość i zasobność propozycji Autora jest imponująca i może stanowić inspirację do organizowania zajęć i zabaw z dziećmi, zarówno przez nauczycieli, jak i rodziców. Jeden warunek musi być jednak spełniony.
Trzeba uwierzyć w możliwości dzieci, być zainteresowanym, zaciekawionym ich sposobem myślenia, oryginalnością rozwiązań, jednostkowymi strategiami działania, a więc inspirować się a nie instruować, stawiać wyzwania, a nie utrwalać znane już dobrze umiejętności.
To nieprzystępne zadanie, bo kontrolowanie i instruowanie, jako ważny element stylu edukacyjnego dorosłych jest głęboko zakorzeniony w naszej tradycji pedagogicznej. Autor z pasją i zaangażowaniem, a także z towarzyszeniem barwnych i ciekawych narracji wytwarza opowieści o matematyce, wykorzystując klocki LEGO jako inspirujący materiał, pozwalający stwarzać modele najróżniejszych pojęć matematycznych.
Czytając opowiadania i propozycje zadań, towarzyszy się Autorowi w odkrywaniu możliwości, jakie kreujeją klocki w procesie wizualizacji matematycznych zagadnień - od prostych dostępnych uczniom w szkole podstawowej - po nieprzystępne pojęcia prezentowane dopiero w szkole wyższej.
jednocześnie ma się wrażenie, że Autor, dzieląc się z Czytelnikiem swymi odkryciami i twórczymi pomysłami, jest zaciekawiony jakie rozwiązania zaproponują młodzi odbiorcy, ale także rodzice, nauczyciele i opiekunowie, którzy zechcą pobawić się w taki sposób z dziećmi.
nakłaniam Czytelników do podjęcia tego wyzwania i dzielenia razem z Autorem radości odkrywania i tworzenia matematyki oraz czerpania satysfakcji z pogłębionego jej rozumienia". (Z przedmowy prof. UW dr hab.