Największym wyzwaniem dla wielu programistów jest ukończenie pracy nad grą. Większość projektów nie dobiega końca, gdyż ich autorzy są przytłoczeni złożonością i poziomem skomplikowania kodu. Książka Programowanie gier.
Wzorce rozwiązuje ten problem. Opierając się na swym wieloletnim doświadczeniu, autor zebrał sprawdzone wzorce projektowania gier, by zoptymalizować cykl ich tworzenia. Zostały one zorganizowane jako niezależne przepisy, dzięki czemu możesz wybrać tylko te wzorce, których Ci trzeba w swej pracy.
Omówione wzorce mają sprawić, że kod będzie czystszy, łatwiejszy do zrozumienia i szybszy. Powstało już niemało książek o programowaniu gier. Dlaczego miałabyś przeczytać właśnie tę$381 Nie jest to kolejna książka, która skupia się wyłącznie na wąskich, technologicznych zagadnieniach.
Nie jest to też publikacja, która próbuje objąć swoim zakresem wszystkie rozmaite elementy solidnego silnika gry, prowadząc do tego, iż będziesz w stanie kreować gry tylko w tym mocnym środowisku.
Zamiast tego, dostaniesz zestaw szczegółowo dopracowanych, najlepszych wzorców, wyselekcjonowanych poprzez doświadczonego programistę gier, który pracował m.in. Nad takimi hitami jak linia gier Madden. Wszystko to, abyś mógł poświęcić swój czas na tworzenie nowych rzeczy, a nie na wymyślanie na nowo tego, co już istnieje.
Książka jest podzielona na trzy szerokie części. Pierwsza stanowi wprowadzenie i nadaje ogólne ramy całej pracy. Część druga omawia kilka konwencjonalnych i uniwersalnych wzorców programowania. W każdym rozdziale autor wypróbowuje jeden z nich i omawia jego zastosowanie w programowaniu gier.
Trzecia, ostatnia część to gwóźdź programu. Pokazuje ona trzynaście wzorców projektowych niezbędnych w procesie programowania gier.