Głównym celem monografii jest zwrócenie uwagi na doniosłość koncepcji Junga dla współczesnej pedagogiki, stanowczo w zakresie relacji pedagogicznych. Spojrzenie poprzez pryzmat procesów nieświadomych na współzależność samowychowania i wychowania pozwoliło autorowi rozwinąć zagadnienie w oparciu nie tylko o jungowską psychologię analityczną, ale też konwencjonalną psychoanalizę, psychologię egzystencjalną i ewolucyjną, a także, aby tak rzec, psychopedagogikę buddyjską.
Wśród rozpatrywanych zagadnień m.in.: indywiduacja a ideologizacja, pedagogia a inicjacja, rodzina jako środowisko inicjacyjne, alienacja, autoanaliza, samooszustwo, los, samowyzysk, pedagogika głębi. Tytuł Pedagogika a paradygmat nieświadomości Autor Tomasz Olchanowski Wydawnictwo Eneteia EAN 9788361538523 ISBN 9788361538523 Kategoria Literatura, Pedagogika liczba stron 257 Format 205x145 mm Rok wydania 2013 Oprawa broszurowa