"Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników jest nie tylko warunkiem ich indywidualnego rozwoju zawodowego i awansu, ale także koniecznością dla większości pracodawców. Zdobywanie albo dobieranie wiedzy i umiejętności przez pracowników może się odbywać z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą.
Przepisy prawa pracy zezwalają na pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych, a pracodawca jest zobowiązany im to usprawniać. Z poradnika „Podnoszenie kwalifikacji zawodowych" można się m.in. Dowiedzieć: ● jakie obowiązki ciążą na pracodawcy w związku z podnoszeniem kwalifikacji przez pracowników, ● jakie uprawnienia mają pracownicy dokształcający się z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą, ● kiedy pracownikowi podnoszącemu kwalifikacje zawodowe przysługują urlop szkoleniowy oraz zwolnienie z całości albo części dnia pracy, ● na jakich zasadach pracownikowi należy udzielić urlopu szkoleniowego, a także w jaki sposób ustalić przysługujące mu w tym czasie wynagrodzenie, ● kiedy pracodawca może przyznać pracownikowi dodatkowe świadczenia – a w szczególności pokryć opłaty za kształcenie, przejazd, podręczniki i zakwaterowanie, ● na jakich zasadach funkcjonuje obowiązek odpracowania nauki.
Publikacja zawiera {pomocn|przydatn)e przykłady, zestawienia tabelaryczne i wzory dokumentów. Opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla specjalistów ds. Kadr i płac. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla."