Udzielanie informacji zwrotnej – takie proste, iż aż trudne!
Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, lecz udzielamy go… każdego dnia i to wielokrotnie, nie zdając sobie z tego sprawy. Komentarze, odpowiedzi na pytania, dzielenie się opiniami – wszystko to to właśnie feedback.
Jednak nasze przekonania i wyobrażenia o informacji zwrotnej są niejednokrotnie nieprawdziwe i kontrproduktywne. przez nieumiejętne jej zastosowanie, zwłaszcza w kontekście zawodowym, często bywa źle kojarzona: z nieobiektywną oceną, z biurową polityką, z wzajemnymi pretensjami, z powątpiewaniem we własne możliwości. Lecz właściwie przygotowana i wykorzystana informacja zwrotna tak naprawdę to jedno z najmocniej użytecznych narzędzi wspierania cyklu nauki i rozwoju.
Autorki wyjaśniają, co się stało, że dziś feedback tak źle się kojarzy. Podpowiadają też, co zrobić, żeby zapanować nad negatywnymi reakcjami ciała i umysłu, które mogą utrudniać komunikację i nadwyrężać zaufanie. Pokazują jak nie wpadać w pułapki myślenia, schematy i krytycyzm w trakcie dawania informacji zwrotnej, a także jak formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający i formujący konstruktywne zachowania ludzi.
Proponowane poprzez nie rozwiązania i narzędzia skupiają się na promowaniu feedbacku nastawionego na wzrost i rozwój, nie tylko w obrębie relacji menedżer – podwładny,z zasady w formule człowiek – człowiek i zespół – zespół, bez względu na status w hierarchii organizacyjnej czy nazwę zajmowanego stanowiska. Analizując zachowania ludzi, których określają mianem Poszukiwaczy, Odbiorców i Udzielających, pokazują, jak można skutecznie używać danych zwrotnej w naszej codziennej pracy.
Ich książka Feedback (i inne brzydkie słowa) to funkcjonalny i odważny przewodnik, który pomoże inaczej spojrzeć na feedback i dostrzec w nim skuteczne narzędzie motywacyjno-aktywizujące. M. Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish obalają destrukcyjne mity i dają nam konkretne narzędzia, które umożliwiają budowę krystalicznych, celnych i konstruktywnych komunikatów.
***
Szukasz sposobu na to,budować zdrową kulturę nastawioną na współpracę i rozwój? Przeczytaj tę książkę!
Marshall Goldsmith, wybitny coach i teoretyk przywództwa, uhonorowany poprzez Thinkers50 tytułem #1Executive Coach i dwukrotnym tytułem #1 Leadership Thinker in the World
***
M. Tamra Chandler jest założycielką i dyrektor generalną PeopleFirm, która została w 2018 roku zaliczona przez magazyn „Forbes" do najkorzystniejszych amerykańskich firm konsultingowych zajmujących się zarządzaniem. Do grona ich klientów zaliczają się między innymi Microsoft, Nordstrom, Alaska Airlines, Nike, WorldPay, Christiana Health Care System i Bill & Melinda Gates Foundation. Tamra Chandler większość swojej trzydziestoletniej kariery
spędziła na modernizowaniu podejścia do zarządzania ludźmi i przeobrażaniu modeli organizacyjnych. Jest nie tylko dyrektor generalną i konsultantką, lecz także pisarką i aktywną prelegentką.
Laura Dowling Grealish jest starszą konsultantką i trenerką w PeopleFirm. Ukończyła studia pierwszego stopnia w zakresie zarządzania na University of Montana i zdobyła tytuł MBA na Pacific Lutheran University. Od dwudziestu lat zgłębia i wykorzystuje w swojej pracy dokonania zróżnicowanych dyscyplin naukowych, by następnie dzięki zdobytej wiedzy wspierać klientów w produkowaniu sprzyjającego środowiska pracy, budowaniu skutecznych zespołów i wypracowywaniu progresywnych technik zarządzania wynikami.