W odpowiedzi na dynamicznie zmieniający się kontekst społeczno-kulturowy i ekonomiczno-polityczny oraz ze względu na wielowymiarowość procesów rozwoju człowieka autorzy wysuwają propozycje nowych rozwiązań i inicjatyw zarówno w sposobie myślenia, jak i w sferze działalności edukacyjnej. Odsłaniając nowe przestrzenie edukacyjne, akcentują potrzebę wzmocnienia kompetencji międzykulturowych jako fundamentalnych umiejętności życiowych. []
Przywołane w niniejszym tomie doświadczenia społeczne bez wątpienia stanowią inspirujące źródło dla działań edukacyjnych i poczynań badawczych. Mamy nadzieję, że przedstawiony w szerokiej perspektywie teoretycznej materiał empiryczny zachęci Czytelników do ewaluacji własnych działań podejmowanych na polu edukacji międzykulturowej, a także pobudzi do podejmowania nowych wyzwań upowszechniających jej idee.
Fragment Wprowadzenia
Przywołane w niniejszym tomie doświadczenia społeczne bez wątpienia stanowią inspirujące źródło dla działań edukacyjnych i poczynań badawczych. Mamy nadzieję, że przedstawiony w szerokiej perspektywie teoretycznej materiał empiryczny zachęci Czytelników do ewaluacji własnych działań podejmowanych na polu edukacji międzykulturowej, a także pobudzi do podejmowania nowych wyzwań upowszechniających jej idee.
Fragment Wprowadzenia
Tytuł Poznawanie kultur: ku edukacji antropologicznej.. Autorzy Ewa Ogrodzka-Mazur, Grzegorz Błahut Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788381803700 ISBN 9788381803700 Kategoria Literatura, Kultura ilość stron 183 Format 225x160x10 mm Rok wydania 2021 Oprawa broszurowa