Jak jest, gdy jest się po trosze i jednym, i drugim – to główna teza tej książki. Co się dzieje, gdy będąc dziennikarzem, starasz się trafiać z przekazem do swojej publiczności, stosując narzędzia celebrytów? Nie czarujmy się – jedynie wtedy, gdy czujemy oddech czytelnika za naszymi plecami, uprawianie tego zawodu ma sens. Książka traktuje o styku dziennikarstwa, coraz powszechniej stabloidyzowanego, i systemu celebryckiego, coraz powszechniej wkraczającego w miejsca, które do tej pory funkcjonowały jako salony (nie mylić z Salonem, ulubionym celem ataków grupy konserwatywnych dziennikarzy).
Wiesław Godzic – profesor zwyczajny, filmoznawca i medioznawca. Związany z Uniwersytetem Śląskim (do 1983) i Jagiellońskim (do 2003), aktualnie jest wykładowcą w Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, kierownikiem Katedry Mediów Audiowizualnych. Zajmuje się semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Stypendysta Fundacji Kościuszkowskiej, Central European University, Getty Foundation i Deutscher Akademischer Austauschdienst oraz norweskich fundacji rządowych. Wykładał m.in. W Cleveland State University, Rochester University w USA, Middlesex University w Londynie, a także w Bergen i Trondheim w Norwegii. Redaktor naczelny kwartalnika „Kultura popularna" od 2002 roku. Ostatnio wydał „Znani z tego, iż są znani. Celebryci w kulturze tabloidów" (WAiP, 2007) i zredagował podręcznik akademicki „Media audiowizualne" (WAiP, 2010) i wraz ze Zbigniewem Bauerem „E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania" (Poltext, 2015). Jego „Kuba i inni. Twarze i maski popkultury" (Sedno, Warszawa) ukazała się w 2013 roku. Porzucił Kraków dla Milanówka. Zamienił kilka słów i uścisk rąk z Umbertem Eco na Sycylii – co bardzo sobie ceni.
ISBN: 9788380694637
Kod paskowy: 9788380694637
Autorzy: Godzic Wiesław
Kod wydawcy: 31155
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 320
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 14.5x20.5cm
Głębokość (mm): 20
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka