Autorka podejmuje nad wyraz ważny dla polskiej pedeutologii problem badawczy i wprowadza czytelników w zakres poszerzających i pogłębiających się zagrożeń związanych z funkcjonowaniem nauczycieli w zawodzie, a w istocie w szeroko rozumianym środowisku socjalizacyjnym (instytucjonalnym i pozainstytucjonalnym).
Nie może być dłużej obojętne społeczeństwu i decydentom politycznym to, jak poważnym, bo ukrytym i odroczonym w skutkach, zagrożeniem dla uczęszczających do placówek dzieci i młodzieży jest wpływ toksycznych postaw ich pedagogów-wychowawców-edukatorów, którzy są dotknięci syndromem negatywnego stresu.
Książka kierowana jest do szerokiego grona czytelników zainteresowanych warunkami pracy i kondycją psychofizyczną polskich nauczycieli, a także teorią i praktyką edukacji nauczycielskiej. Istotnie zaś dedykowana jest dla osób profesjonalnie zajmujących się problematyką psychospołecznego funkcjonowania nauczycieli w środowisku pracy w kontekście pełnionej przez nich roli zawodowej.
Tytuł Psychospołeczne uwarunkowania stresu nauczycielek Autor Teresa Zubrzycka-Maciąg Wydawnictwo UMCS EAN 9788377846551 ISBN 9788377846551 Kategoria Logopedia i pedagogika, Pedagogika ilość stron 330 Format 17x24 cm Oprawa broszurowa