Monografia Agnieszki Dłużniewskiej jest dziełem nieszablonowym i pionierskim oraz stanowi wartościowe i zasadnicze uzupełnienie pokazujących się na rynku wydawniczym pozycji z obszaru interdyscyplinarnych badań surdopedagogicznych.
Jest cenną naukowo i szczególnie konieczną pozycją, opartą na wszechstronnym przeglądzie źródeł i wielopłaszczyznowym ujęciu problemów badawczych zogniskowanych na języku i jego roli w poznaniu. Monografię charakteryzuje świadoma interdyscyplinarność i polimetodologiczność badań...
Rozumienie tekstu literackiego pokazane jest w ujęciu socjokognitywnym jako proces, który z jednej strony wymaga aktywizacji zasobów poznawczych i metapoznawczych ucznia z uszkodzonym słuchem, a z drugiej – ustalania zawartych w tekście znaczeń w wyniku dialogu z innymi, kompetentnymi członkami wspólnoty interpretacyjnej.
Uczynienie przedmiotem badań interpretacji tekstu literackiego z perspektywy językowej konceptualizacji rzeczywistości podstawą rozpoznawania i rozwijania potencjału poznawczego uczniów z uszkodzeniami słuchu jest nie tylko ciekawe poznawczo, lecz także – a może najczęściej, jeśli przyjmiemy pogląd, iż nauka powinna służyć życiu – ma niezaprzeczalny walor aplikacyjny.
Tytuł Rozumienie tekstów literackich poprzez uczniów z uszkodzeniami słuchu Autor Agnieszka Dłużniewska Wydawnictwo Impuls EAN 9788380959927 ISBN 9788380959927 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka ilość stron 318 Format 16x23.5x1.6 cm Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.508 kg