Książka ta stanowi swoiste kompendium wiedzy o trudnym zagadnieniu samobójstwa, którew samej Polsce dotyka ponad sześciu tysięcy ofiar rocznie. Jest to wnikliwe opracowanie naukowe,po które bez wątpienia chętnie sięgną zawodowi psychologowie i socjologowie. Wnosi wyraźny wkładw ciągle aktualną debatę na temat praw człowieka do życia (postawa pro-life) albo do dobrowolnejśmierci (zwolennicy eutanazji). Jednocześnie jest to niezmiernie wartościowa pozycja z zakresu pedagogiki, powinna więc zainteresować wszelkich, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą, aby potrafili ustrzec młodych ludzi przed niekontrolowanymi zachowaniami wobec własnego życia i zdrowia.
Odbiorcy:
- nauczyciele i wychowawcy,także rodzice, którym leży na sercu odpowiedzialne wychowanie dzieci
- osoby zajmujące się zawodowo psychologią, pedagogiką, socjologią oraz polityką
Dlaczego warto przeczytać tę książkę:
Szczegółowo omawia problematykę samobójstwa, poruszając następujące zagadnienia:
- samobójstwo w kulturze starożytnych Greków i Rzymian z uwzględnieniem judaizmu i początków chrześcijaństwa
- spojrzenie chrześcijaństwa na śmierć jako rozdarcie ciała i nieprzemijalnego ducha
- nauczanie św. Jana Pawła II w kontekście wzrastającej liczby samobójstw i przyzwolenia na eutanazję
- poszukiwanie sensu życia w przypadku totalnego zagrożenia w wojnach i ludobójstwie XX wieku
- samobójstwo w ocenie religijno-moralnej w świetle powołania człowieka do życia w miłości i nieprzemijalności jako odpowiedź wierzących na absurd cywilizacji śmierci
- psychologiczne i społeczne aspekty samobójstwa
- wychowanie dla życia w rodzinie i szkole jako odpowiedź na modelowanie współczesnych społeczeństw ku samobójczej śmierci
- rola pedagogiki w odbudowywaniu wartości i sensu życia ludzkiego na tle problemu samobójstw
w Polsce w ostatnich latach:
- związek nowych mediów z problematyką samobójstw, a także profilaktyka i interwencja wobecsamobójstw w sieci