W czasach, gdy świat biznesu zdominowany jest poprzez technologię i analizę informacji, Gillian Tett wzywa do zmiany sposobu myślenia – na antropologiczny (skupiony na człowieku). Po co? aby lepiej odczytywać zachowania klientów, rynków i organizacji i stawić czoła wyzwaniom, z jakimi mierzy się społeczeństwo.
Siła empatii uczy, jak odczytywać myśli i emocje innych ludzi, a poprzez to nie tylko zrozumieć inne kultury, lecz także spojrzeć na własne otoczenie z nowej perspektywy. Demonstruje, jak ta prosta, a zarazem przełomowa strategia przysłużyła się firmom takim jak Intel, Nestlé, General Motors, Procter & Gamble, Mars, Danica czy wielu innym i jak można ją użyć na co dzień równocześnie w życiu, jak i w biznesie.
Nie wiesz, jak się zachować na spotkaniu z przedstawicielami zagranicznej marki? Chcesz zrozumieć fenomen ekonomiczny Doliny Krzemowej? A może oglądasz obrady sejmu i zastanawiasz się, czy za chaotycznymi wystąpieniami niektórych polityków kryje się skrupulatnie przemyślana strategia?
Jeśli chcesz się nauczyć, jak ważna jest empatia w biznesie i w powszednim życiu, ta książka jest właśnie dla Ciebie.