Językowe ćwiczenia słuchowe asygnowane są dla dzieci z autyzmem, afazją,
alalią, jąkaniem i niezakończonym rozwojem mowy.
Wykorzystując wiedzę wynikłą z stosowania serii Słucham i uczę się mówić przygotowaliśmy świeże książeczki z linii Fleksja. Pomoce te oparte są na, stosowanej do tej pory, zasadzie wydłużenia czasu trwania głosek.
Zadaniem linii jest:
* Umożliwienie dziecku skrupulatnego wysłuchania końcówki odmienionego wyrazu
* Zapoznanie się z najróżniejszymi formami odmiany wyrazów
* Ćwiczenie artykulacji (wymowy) wyrazów i końcówek
* Ćwiczenie uwagi słuchowej
* Ćwiczenie rozumienia wypowiedzi językowych
* Przygotowanie do samodzielnego budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym
Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania.
Wybrałam jako przykładowe te rzeczowniki, które są dziecku znane z życia a także nietrudne artykulacyjnie.
Dziecko powinno słuchać nagrań codziennie przez 15 minut (sesje można podzielić na trzy pięciominutowe odcinki). Ważne, żeby słuchanie nie było zakłócone, dlatego nie należy pozwolić dziecku na percepcję z „wolnego pola" czyli przez głośniki. Aby wyłączyć wszystkie inne dźwięki dziecko słucha bezpośrednio ze słuchawek. Nie powinno w tym czasie bawić się, ani odbierać innych bodźców (wzrokowych, dotykowych czy smakowych)
alalią, jąkaniem i niezakończonym rozwojem mowy.
Wykorzystując wiedzę wynikłą z stosowania serii Słucham i uczę się mówić przygotowaliśmy świeże książeczki z linii Fleksja. Pomoce te oparte są na, stosowanej do tej pory, zasadzie wydłużenia czasu trwania głosek.
Zadaniem linii jest:
* Umożliwienie dziecku skrupulatnego wysłuchania końcówki odmienionego wyrazu
* Zapoznanie się z najróżniejszymi formami odmiany wyrazów
* Ćwiczenie artykulacji (wymowy) wyrazów i końcówek
* Ćwiczenie uwagi słuchowej
* Ćwiczenie rozumienia wypowiedzi językowych
* Przygotowanie do samodzielnego budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym
Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania.
Wybrałam jako przykładowe te rzeczowniki, które są dziecku znane z życia a także nietrudne artykulacyjnie.
Dziecko powinno słuchać nagrań codziennie przez 15 minut (sesje można podzielić na trzy pięciominutowe odcinki). Ważne, żeby słuchanie nie było zakłócone, dlatego nie należy pozwolić dziecku na percepcję z „wolnego pola" czyli przez głośniki. Aby wyłączyć wszystkie inne dźwięki dziecko słucha bezpośrednio ze słuchawek. Nie powinno w tym czasie bawić się, ani odbierać innych bodźców (wzrokowych, dotykowych czy smakowych)