Społeczeństwo 4.0 niesie ze sobą jednocześnie szanse, jak i wyzwania dla edukacji.zastosować potencjał postępowych technice, konieczne jest dostosowanie programów nauczania do potrzeb społeczeństwa 4.0, skoncentrowanie się na rozwoju kompetencji i zabezpieczenie danych uczniów i studentów.
równocześnie należy pamiętać, iż edukacja to nie tylko nauka przedmiotów szkolnych, lecz także kształtowanie wartości, umiejętności interpersonalnych i społecznych, które są tak samo ważne w społeczeństwie 4.0.
Autorzy dokonali zatem identyfikacji, eksplanacji i diagnozy edukacji, a zawarte w publikacji artykuły oddają istotę fragmentarycznie postrzeganych problemów bezpieczeństwa oraz edukacji XXI wieku. Redaktorzy posiadają nadzieję, iż publikacja poświęcona zagadnieniom dotyczących społeczeństwa 4.0 i edukacji w jej wielowątkowych aspektach, zainteresuje teoretyków, badaczy i nauczycieli, a równocześnie zainspiruje odbiorców do refleksji nad nowymi wyzwaniami i szansami wykorzystania technologii informatyczno-komunikacyjnych w procesie kształcenia młodego pokolenia.
(fragment wstępu)