Koncepcja big data zmieniła zasady gry w biznesie. Dużo osób z kadry zarządczej nie rozumie specyfiki tego rodzaju danych: ogromnych, momentalnie narastających, niejednokrotnie niepasujących do tradycyjnej struktury.
Są one nad wyraz różne od konwencjonalnych informacji, jednocześnie pod względem wielkości, jak i złożoności. Rzucają świeże wyzwania, wytwarzają świeże możliwości, zacierają tradycyjne granice konkurencji i zmuszają do zmiany paradygmatów pozyskiwania wartości z informacji.
Big data i data science wraz z uczeniem maszynowym radykalnie zmieniają ekosystem biznesu. Aby przetrwać tę rewolucję, trzeba dostosować się do nowych warunków. Ta książka jest dostępnym wprowadzeniem do koncepcji big data i data science.
Pozwoli na uzyskanie wiedzy potrzebnej do oceny, czy korzyści z tych technologii są warte kosztów i wysiłku związanych z wdrożeniem w firmie. Poszczególne techniki zostały precyzyjnie i przezroczyście opisane.
Przedstawiono zasady tworzenia adekwatnych strategii. Wyjaśniono, jakich zasobów i jakich ludzi potrzeba do przeprowadzenia transformacji w kierunku zbierania, analizy i używania oraz omówiono związane z tym ryzyko.
Ważnym elementem książki są ergonomiczne wskazówki i podpowiedzi. W tej książce: podstawy big data, data science i nienaturalnej inteligencji, praktyczne użycie big data w technikach analitycznych, przegląd podstawowych rodzajów analityki i wybór technice, przygotowanie producenta do wdrożenia projektów big data i data science, oczekiwania prawne i ochrona danych a korzystanie z narzędzi big data.
Big data: łatwiejsze, niż myślisz, wydajniejsze, niżeli marzysz! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.