Sytuacje niełatwe są nierozdzielną część ludzkiego życia. Stanowią one zarówno zagrożenie dla dobrostanu jednostki, jak i szansę dla jej rozwoju i wzrostu, czasami są jedyną drogą prowadzącą do uzyskania pożądanych rezultatów. Zatem ważne jest, by jednostka konfrontująca się z sytuacjami niełatwymi, miała umiejętność radzenia sobie z nimi. Autorka opracowania za sytuację trudną uznaje taką, która przerasta możliwości adaptacyjne jednostki. Sytuacje tego typu są szczególnie rozpowszechnione w życiu każdego człowieka i są one nad wyraz różne.
Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden wariant takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność i na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza się do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania. Cenne należy uznać podjęcie poprzez Autorkę kwestii zmagania się młodzieży z sytuacjami konfliktu społecznego, poznanie strategii w radzeniu sobie z nimi i psychospołecznych uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów. Zagadnienie radzenia sobie przez młodego człowieka w przypadku konfliktu społecznego ma pokaźne znaczenie teoretyczne, ponieważ zezwala na coraz lepsze rozumienie mechanizmów rządzących funkcjonowaniem adolescenta w konflikcie i na coraz lepszą konceptualizację tego zjawiska. Obfite jest także znaczenie praktyczne tego opracowania. To znaczenie ergonomiczne widoczne jest szczególnie w obszarze psychologii wychowania i psychologii klinicznej. Zdobyta wiedza pozwala bowiem na opracowanie słusznych i skutecznych interwencji terapeutycznych, a także działań profilaktycznych.
Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden wariant takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność i na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza się do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania. Cenne należy uznać podjęcie poprzez Autorkę kwestii zmagania się młodzieży z sytuacjami konfliktu społecznego, poznanie strategii w radzeniu sobie z nimi i psychospołecznych uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów. Zagadnienie radzenia sobie przez młodego człowieka w przypadku konfliktu społecznego ma pokaźne znaczenie teoretyczne, ponieważ zezwala na coraz lepsze rozumienie mechanizmów rządzących funkcjonowaniem adolescenta w konflikcie i na coraz lepszą konceptualizację tego zjawiska. Obfite jest także znaczenie praktyczne tego opracowania. To znaczenie ergonomiczne widoczne jest szczególnie w obszarze psychologii wychowania i psychologii klinicznej. Zdobyta wiedza pozwala bowiem na opracowanie słusznych i skutecznych interwencji terapeutycznych, a także działań profilaktycznych.
Tytuł Strategie radzenia sobie młodzieży w przypadku.. Autor Danuta Borecka-Biernat Wydawnictwo Difin EAN 9788366491861 ISBN 9788366491861 Kategoria Literatura, Pedagogika ilość stron 202 Rok wydania 2021 Oprawa broszurowa