Jak, będąc nauczycielem, osiągnąć harmonię i zgodę ze sobą, aby lepiej radzić sobie w pracy na co dzień? Oto podręcznik wdrożenia metody mindfulness, która pozwoli nauczycielom rozwinąć swoje możliwości i jeszcze lepiej zadbać o właściwe samopoczucie dzieci w szkole.Aby można było poprawić wyniki dzieci, trzeba zacząć od pracy nad rozwojem tych, którzy je uczą.
Książka "Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat" demonstruje krok po kroku, jak nauczyciele mogą osiągnąć spokój ducha, który nie tylko przyniesie im szczęście, lecz także przełoży się na powodzenie w pracy zawodowej, którego rezultatem będą zadowolone, mądrzejsze i lepiej rozwijające się dzieci.
Thich Nhat Hanh przekłada głoszoną przez siebie technologię mindfulness na język pedagogiki i dowodzi, że da się ją dodatkowo użyć w tym świecie. Początkując od rozwoju pojedynczych nauczycieli, którego celem jest doprowadzenie do ich szczęścia, musimy zmierzać do dużego metacelu w postaci tytułowej "zmiany świata".Książka napisana przez buddyjskiego mnicha wspólnie z Katherine Weare namawia nauczycieli do przejęcia inicjatywy i stałego działania na rzecz samorozwoju przy użyciu zaproponowanych technik.
To da całym społecznościom wyraźnie więcej aniżeli drogie systemowe programy edukacyjne, których efekty nie za każdym razem da się dostrzec wokół nas. Książka przynosi nie tylko ogólne zasady, które nauczyciele powinni wdrożyć w swoim życiu, lecz także użyteczne porady i instrukcje edukatorów, którzy już to zrobili i swym doświadczeniem chcą się podzielić z kolegami po fachu.
To pozycja obowiązkowa dla wszelkich nauczycieli, którym leży na sercu zarówno własny rozwój osobisty, jak i dobro ich szkolnych podopiecznych.Thich Nhat Hanh to mnich buddyjski urodzony 11 października 1926 roku w Wietnamie.
Jest mistrzem zen, nauczycielem i działaczem na rzecz pokoju. Opublikował dużo dzieł filozoficznych, m.in. "Cud uważności: zen w sztuce codziennego życia", "Każdy krok niesie pomieszczenie" czy "Spokój to każdy z nas".Katherine Weare jest profesorem nauk o edukacji na Uniwersytecie w Southampton w sporej Brytanii.
Zajmuje się typowo kwestią zdrowia psychicznego w kontekście edukacyjnym, a także rozwoju emocjonalnego dzieci i młodzieży.