Drugi tom publikacji zatytułowany #szkoła.2.0 został napisany, prócz pierwszego artykułu, przez studentki. Dla niektórych z nich niniejsza publikacja jest debiutem i równocześnie, być może, początkiem przyszłych bardziej innowacyjnych działań naukowych. Z tego też powodu niniejsza książka jest niezwykła. Zawarto w niej w przeważającej części artykuły pokazujące wyniki empirycznych badań. Autorki tekstów, studentki kierunków nauczycielskich, w przyszłości rozpoczną pracę w szkole. Stanisław Palka twierdzi, że: zawód nauczycielski narzuca niejako konieczność występowania w roli badacza pedagogicznego, wszak nauczyciel musi diagnozować, wyjaśniać, podejmować decyzje, posiłkując się pomiędzy innymi wynikami rozmów z uczniami, innymi nauczycielami, rodzicami, analizą dokumentów, analizą wyników sprawdzianów i testów dydaktycznych. Ich artykuły stanowią zatem pierwszy krok ku realizacji roli nauczyciela-badacza.
Także i w tym tomie hasztag grupuje dane/artykuły tematycznie. Problemy omówione przez autorki są skutkiem ich zainteresowań badawczych, naukowego niepokoju, który skłania do przemyśleń i potrzeby eksplorowania danej problematyki.