Autorzy książki – wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży – przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej.
W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki wykorzystania tych metod.
Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona stanowczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów. Dr Alan E.
Kazdin, Wydział Medyczny Uniwersytetu Yale szczególnie wartościowe dzieło napisane przez znanych i uwielbianych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi, eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz precyzyjne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki doskonałe źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów.
dr John R. Weisz, Judge Baker Children’s Center, Uniwersytet Harvarda Książka ukazuje niezbędną teorię i ergonomiczne narzędzia dla wszelkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.