Transformacja organizacyjna to cykl zmiany w strukturze, kulturze, procesach i działaniach organizacji, posiadający na celu rozszerzenie efektywności, adaptacyjności i konkurencyjności marki. Transformacja organizacyjna może być spowodowana zmianami w otoczeniu marki, takimi jak zmiany techniczne, społeczne albo rynkowe oraz wewnętrznymi czynnikami, takimi jak zmiana strategii czy restrukturyzacja firmy.
cykl transformacji organizacyjnej często wymaga zmiany mindsetu pracowników, wprowadzenia nowych technologii, restrukturyzacji zespołów oraz zmiany procedur i procesów pracy. Kluczowy jest tutaj także udział i zaangażowanie pracowników w procesie zmiany.
Transformacja organizacyjna może wymagać czasu i inwestycji, ale może przynieść niemało korzyści, takich jak powiększenie sprawności procesów, poprawa relacji z klientami, powiększenie innowacyjności czy poprawa wyników finansowych marki.
Na rynek pracy wchodzą nowe pokolenia, myślące o swej przyszłości inaczej niż poprzednicy, komunikujące się czy postrzegające świat w zupełnie nowy sposób. Jednym z wyzwań liderów jest więc aktualnie dbanie o to, by przyciągać talenty, generować zrozumiałe plany, włączać współpracowników w dyskusję na temat przyszłości marki.
Opisany w niniejszej książce przypadek dotyczy spółki i branż (kolej, energetyka), które w powszechnym odbiorze postrzegane są jako raczej konserwatywne. Autorzy koncentrują się na zespole menedżerów, który potrafił zaprosić pracowników do przeprowadzenia gruntownej transformacji i produktywnie zaangażować ich w budowę spółki, w której osiągnięto dojrzałość wdrażanych rozwiązań na poziomie światowym.
Tytuł Transformacja organizacyjna w perspektywie.. Autor Wojciech Orzech redakcja naukowa Wydawnictwo Difin EAN 9788382702835 ISBN 9788382702835 Kategoria Literatura, Ekonomia liczba stron 259 Format 230x160 mm Rok wydania 2024 Oprawa broszurowa