Narzędzia marketingowe jako narzędzie wzmacniania ładności miejsc na rynku coraz wyraźniej konkurujących ze sobą miast są coraz powszechniej użytkowane poprzez podmioty zarządzające miastami w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej. Jednak w Polsce sytuacja jest inna. Narzędzia marketingowe są jeszcze słabo obecne w sferze zarządzania jednostkami terytorialnymi, zwłaszcza we wschodnich województwach Polski. Równocześnie znacznym czynnikiem zagrażającym jakości ładu przestrzennego, szerzej zaś jakości przestrzeni miast dla ich użytkowników jest ofensywa firm, które w ramach własnych kampanii marketingowych poszukują nowych terenów dla swojej aktywności.
Świadomość zagrożeń w zagospodarowaniu przestrzeni, jakie niesie żywiołowa jej komercjalizacja, w tym niekontrolowana sprzedaż i spontaniczne przeznaczanie gruntów pod różnorodne funkcje, nasuwa wniosek,używanie podejść i technik marketingu urbanistycznego w zarządzaniu miastami musi być kontrolowane, przeważnie z punktu widzenia dalekosiężnych, strategicznych racji otwarcia na rozwój zrównoważony. Mimo potencjalnych zagrożeń związanych z jego stosowaniem, marketing nie może być w pełni ignorowany, gdyż w sytuacji rosnącego znaczenia konkurencyjności miast i gmin stanowi ważne narzędzie budowania ich błyskotliwości dla użytkowników.
- Anna Polska
Świadomość zagrożeń w zagospodarowaniu przestrzeni, jakie niesie żywiołowa jej komercjalizacja, w tym niekontrolowana sprzedaż i spontaniczne przeznaczanie gruntów pod różnorodne funkcje, nasuwa wniosek,używanie podejść i technik marketingu urbanistycznego w zarządzaniu miastami musi być kontrolowane, przeważnie z punktu widzenia dalekosiężnych, strategicznych racji otwarcia na rozwój zrównoważony. Mimo potencjalnych zagrożeń związanych z jego stosowaniem, marketing nie może być w pełni ignorowany, gdyż w sytuacji rosnącego znaczenia konkurencyjności miast i gmin stanowi ważne narzędzie budowania ich błyskotliwości dla użytkowników.
- Anna Polska
Tytuł Marketing w planowaniu przestrzennym i urbanistyce Autor Anna Polska Wydawnictwo UMCS EAN 9788322794371 ISBN 9788322794371 Kategoria Literatura, Marketing liczba stron 270 Format 240x170 mm Rok wydania 2021 Oprawa broszurowa