Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola to projekt przepisania historii ekspresjonizmu abstrakcyjnego – najszczególniej narcystycznego z progresywnych „izmów” w sztuce zachodniej oraz przełamania jego kapitalistycznego impasu.
Autorka demonstruje meandrujący cykl dekonstrukcji modernizmu, a także proponuje nieopowiedziane dotąd, emancypacyjne historie prac artystycznych liderów malarstwa barwnego pola: Barnetta Newmana, Clyfforda Stilla i firma Rothki.
Poszukuje ich poza stezaurowanymi, modernistycznymi ramami, z których wykluczone zostały takie emancypacyjne tematy jak: cielesność, partnerstwo, taniec, burze pyłowe (dustery), peryferie, ubóstwo czy zapośredniczenia obrazów malarskich w kulturze lubianej.
poprzez studia przypadków dowodzi, iż istnieje niemało osiągalnych narracji historii malarstwa barwnego pola, które rzucają wyzwanie dominującym opowieściom poprzez włączenie współczesnych interpretacji. Tytuł Utrata i pustka? Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola Autor Ewelina Jarosz Wydawnictwo Tako EAN 9788366758063 ISBN 9788366758063 Kategoria Sztuka\Malarstwo seria Studia i Monografie ilość stron 387 Rok wydania 2021 Oprawa Twarda Wydanie 1