"",(...) wielu intelektualistów i polityków postkomunistycznej Rosji zaangażowało się w historyczny, wielopoziomowy spór o ideę rosyjską - o rosyjską tożsamość narodową i kulturową, sens rosyjskich dziejów oraz miejsce Rosji w historii powszechnej.
W sporze tym idee słowianofilskie oraz ukształtowana przez nie tradycja myślowa są szczególnie pokaźnym, centralnym wręcz układem odniesienia. ",Słowianofilska", jest przede wszystkim tendencja do uwydatniania różnic między Rosją a Zachodem, a także interpretowania ich w sposób esencjalistyczny - jako trwałych i nieredukowanych, wynikających z samej istoty rosyjskiej, prawosławnej duchowości.
Z Posłowia"
W sporze tym idee słowianofilskie oraz ukształtowana przez nie tradycja myślowa są szczególnie pokaźnym, centralnym wręcz układem odniesienia. ",Słowianofilska", jest przede wszystkim tendencja do uwydatniania różnic między Rosją a Zachodem, a także interpretowania ich w sposób esencjalistyczny - jako trwałych i nieredukowanych, wynikających z samej istoty rosyjskiej, prawosławnej duchowości.
Z Posłowia"