Burzliwy rozwój obiektowości nastąpił w połowie lat 90. Wraz z upowszechnieniem się takich języków jak C++ czy Smalltalk. Obecnie programowanie zorientowane obiektowo wciąż jest jednym z najważniejszych paradygmatów projektowania.
Łatwo zauważyć, iż większość postępowych języków programowania i technologii sieciowych opiera się na technikach obiektowych. Nieco trudniej jest dojrzeć, że mimo prędkiego ewoluowania technik i języków programistycznych podstawowe pojęcia programowania obiektowego pozostają niezmienne i niezależne od jakiejkolwiek platformy.
Początkujący programiści powinni więc poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z tymi pojęciami i naukę czegoś, co można nazwać "myśleniem obiektowym w programowaniu".Ta książka jest kolejnym, poprawionym i uzupełnionym wydaniem wyczerpującego wprowadzenia do programowania zorientowanego obiektowo.
Jej głównym celem jest przedstawienie podstaw myślenia obiektowego i najważniejszych pojęć w tym zakresie. Wyjaśniono tu, w jaki sposób poprawnie posługiwać się dziedziczeniem i kompilacją, odróżniać agregację od asocjacji oraz zrozumieć różnice między interfejsem a implementacją.
Szczególną uwagę zwrócono na technologie, które przetrwały próbę czasu ostatnich 20 lat i stały się rdzeniem koncepcji programowania obiektowego. Opisano również najważniejsze wzorce projektowe, wyszczególniono techniki unikania zależności i zaprezentowano zasady zwane SOLID, których przestrzeganie pozwala tworzyć kod wysokiej jakości, zrozumiały i rozciągliwy.Dzięki tej książce:- zrozumiesz podstawowe pojęcia obiektowości- zaczniesz myśleć abstrakcyjnie w trakcie projektowania interfejsów- nauczysz się budowy i zasad modelowania klas- będziesz tworzyć kod, który będzie się nadawał do wielokrotnego wykorzystania- zaczniesz unikać zależności i silnych powiązań pomiędzy klasami- przyswoisz sobie i będziesz stosować zasady SOLIDTechniki obiektowe.
Zrozum, zanim zaimplementujesz![O autorze]Matt Weisfeld jest wykładowcą, programistą, a także pisarzem. Mieszka w Cleveland w Ohio. Wcześniej pracował 20 lat w branży informatycznej jako programista, przedsiębiorca, szkoleniowiec prowadzący szkolenia dla firm, a także wykładowca kontraktowy.
Weisfeld ma tytuł magistra informatyki i dyplom magistra zarządzania. Oprócz książki Myślenie obiektowe w programowaniu, napisał jeszcze dwie inne książki dotyczące programowania, a także opublikował niemało artykułów w wielu ważnych czasopismach branżowych.