Korzystanie z portali społecznościowych, telewizji na żądanie, poczty elektronicznej, wyszukiwarki internetowej, zakupów on-line czy usług e-administracji to codzienność społeczeństwa informacyjnego.
W prezentowanej publikacji wyszukamy odpowiedź na pytanie, jakie są zagrożenia związane z ochroną informacji osobowych usługobiorców tych e-usług i jak należy im uniemożliwiać.
Książka szczegółowo omawia m.in.:
• osiągalne ryzyka i zasady ochrony przetwarzania informacji osobowych w związku ze świadczeniem e-usług;
• świeże zagrożenia, jak danetyzacja czy profilowanie;
• pozycję i obowiązki administratora i współadministratora informacji, ponadto w ujęciu orzecznictwa europejskiego;
• uprawnienia usługobiorców, takie jak np.: prawo dostępu do danych, prawo do bycia zapomnianym, a także prawo sprzeciwu.
Publikacja prezentuje jeszcze obowiązki usługodawców, tj. Ochronę danych w fazie projektowania czy domyślną ochronę , a także omawia możliwe sankcje za naruszenia, w tym kary nakładane poprzez krajowe organy nadzoru.
Książka zainteresuje podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie e-commerce, adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w prawie ochrony informacji osobowych i reprezentujących klientów w progresywnania przed UODO i sądami administracyjnymi a także sędziów sądów administracyjnych stosujących przepisy RODO w prowadzonych postępowaniach.
Tytuł E-usługi a RODO Autor Małgorzata Ciechomska Wydawnictwo Wolters Kluwer EAN 9788382461374 ISBN 9788382461374 Kategoria Prawo\Inne linia Prawo w praktyce ilość stron 376 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1