W komentarzu autorzy omówili wyraźne zagadnienia dotyczące dotowania polskiej oświaty - równocześnie publicznej, jak i niepublicznej, w tym: utrzymanie przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, szkół i placówek ze środków publicznych, finansowanie nieodpłatnych podręczników, materiałów edukacyjnych i tworzyw ćwiczeniowych, wsparcie z budżetu państwa lokalnych i regionalnych programów edukacyjnych, a także pomocy socjalnej i motywacyjnej dla uczniów.
Czytelnik wyszuka liczne odniesienia do doktryny i judykatury i odwołania do potężnych problemów użytecznych wraz z propozycją ich rozwiązań. Adresaci:Publikacja zainteresuje osoby i organy prowadzące szkoły, pracowników urzędów jednostek samorządu terytorialnego i administracji państwowej, a także sędziów, adwokatów i radców prawnych zajmujących się sprawami prawno-oświatowymi.
Będzie {pomocn|przydatn)a również dla służb finansowo-księgowych.