Autor w atrakcyjny sposób pokazuje całkowitą złożoność zjawisk, które obecnie zachodzą w coraz bardziej samoczynnym świecie biznesu: zmian gospodarczych, technicznych i społecznych,, a także podpowiada, jakie działania można podjąć, by za tymi zmianami nadążyć i odnaleźć się w bezustannie ewoluującej rzeczywistości.
Kluczową rolę Jérémy Lamri przypisuje kształtowaniu nowych kompetencji. Umiejętności, które zapewniają sukces zawodowy w XXI w., różnią się widocznie od tych, które były pożądane jeszcze niedawno. W trakcie gdy profesjonaliści XX w.
stosowali tzw. Kompetencje rutynowe, ostatnie dwie dekady pokazały, iż wzrosło zapotrzebowanie na umiejętności interakcji i analizy. Pracodawcy cenią aktualnie osoby potrafiące się uczyć i adaptować do nowych ról w organizacji, kreatywne i wykazujące inicjatywę.
W obliczu prędkości i różnorakości informacji, aby osiągać ponadprzeciętne rezultaty, powinniśmy nauczyć się efektywnej komunikacji, a także produktywnej pracy zespołowej. Autor nakreśla kierunek działania, który ułatwi równocześnie pracownikom, jak i pracodawcom sprostać wyzwaniom XXI wieku.