W książce przedstawiono kompleksową analizę przepisów ustawy o prawach konsumenta z uwzględnieniem powiązanych z nimi regulacji kodeksu cywilnego i innych aktów prawnych. Szczegółowo omówiono m.in. Obowiązki przedsiębiorcy zawierającego umowę z konsumentem oraz zasady i tryb zawierania umowy na odległość.
niemało uwagi poświęcono wykładni przepisów o odstąpieniu przez konsumenta od umowy zawartej na odległość albo poza lokalem przedsiębiorstwa. W tym wydaniu skomentowano świeże regulacje dotyczące: sposobu wykonania przez mikroprzedsiębiorcę obowiązków informacyjnych wynikających z RODO, prawa odstąpienia jednostkowego przedsiębiorcy od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
istotnym walorem komentarza są liczne przykłady, a także ergonomiczne wskazówki odnoszące się do użytkowania przedmiotowych przepisów w obrocie gospodarczym. W książce wykorzystano m.in. Najnowsze orzecznictwo sądów polskich i Trybunału Sprawiedliwości UE, w tym orzecznictwo Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na temat klauzul abuzywnych, jak jeszcze decyzje Prezesa UOKiK w odniesieniu do praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Adresaci: Publikacja skierowana jest z zasady do sędziów, adwokatów, radców prawnych i rzeczników praw konsumenta. Ze względu na przystępny język i przykłady może ona także zainteresować konsumentów, którzy zamierzają dochodzić przysługujących im uprawnień przeciwko przedsiębiorcom.