W książce omówiono wyraźne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.:
• zwalczanie nieuczciwej reklamy (znaczność wprowadzenia w błąd, wykorzystanie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing);
• reklama a nowe technologie i ochrona informacji osobowych (reklama online a informacje osobowe, reklama a oprogramowanie komputerowe, technika mieszanej rzeczywistości w reklamie);
• reklama a ochrona własności intelektualnej (reklama naśladowcza, body image advertising);
• reklama wybranych towarów i usług (reklama podgrzewanych wyrobów tytoniowych, reklama żywności dla dzieci, reklama suplementów diety, reklama leków biologicznych);
• dochodzenie roszczeń (użyteczne aspekty postępowania sądowego, ochrona zbiorowych interesów konsumentów, reklamowa samoregulacja);
• problemy interdyscyplinarne (psychologia a model konsumenta, psychologiczna perspektywa reklamy zawodów prawniczych, nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej, przejrzystość w reklamie politycznej).
Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków zajmujących się prawem reklamy, ochroną konsumentów i konkurentów i dla przedsiębiorców, reklamodawców i twórców reklamy. Tematyka przedstawiona w publikacji zainteresuje dodatkowo przedstawicieli nauki i studentów prawa, administracji, marketingu, psychologii, socjologii i dziennikarstwa.
„Nie ulega kwestii, że jest to opracowanie aktualne, niezwykle niezbędne zarówno praktykom, jak i osobom naukowo zajmującym się szeroko rozumianymi zagadnieniami reklamy. Można kolokwialnie rzec, że «każdy odnajdzie tu coś dla siebie», niezależnie od tego, czy zajmuje się reklamą w sferze administracyjnej, gospodarczej, handlowej, cywilistycznej, medycznej czy proceduralnej".
Dr hab. Monika Jagielska, prof. UŚ