Zgłoszenie znaku towarowego w złej wierze skutkuje odmową rejestracji znaku bądź unieważnieniem prawa ochronnego ze rezultatem wstecznym, a w efekcie brakiem jego ochrony prawnej. Autorka wyjaśnia, jak należy rozumieć przesłankę złej wiary przy zgłoszeniu znaku, tak by stanowiła narzędzie przydatne dla praktycznej realizacji celów założonych przy jej wprowadzeniu.
W książce szczegółowo mówiono następujące kwestie:
- koncepcję kryteriów dobrej i złej wiary na gruncie prawa cywilnego;
- instytucję zgłoszenia znaku towarowego w złej wierze w prawie unijnym;
- rozumienie przesłanki złej wiary przy zgłoszeniu znaku towarowego w prawie polskim w stanowiskach judykatury i nauki prawa;
- instytucję zgłoszenia znaku towarowego w złej wierze w kontekście systemowym polskiego prawa znaków towarowych.
Opracowanie asygnowane jest dla prawników praktyków na co dzień zajmujących się sprawami z tego zakresu. Zainteresuje ponadto osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i przedstawicieli spółek cywilnych, handlowych, a także spółdzielni i stowarzyszeń.