Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą
Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom, a także kręgi tematyczne związane z dojrzewaniem. Budowaniem tożsamości w wymiarze jednostkowym, narodowym i kulturowym co nakłania do czytania i przybliża omawiane treści.
dopełniające chronologiczne uporządkowanie w obrębie motywów z odwołaniem do kontekstu historycznoliterackiego, a także uporządkowanie genologiczne służy usystematyzowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia i przygotowuje go do nauki na kolejnym etapie kształcenia.
występowanie tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Sapkowskiego Granica możliwości) stanowi dla ucznia istotny argument, żeby sięgnąć po lekturę.
Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury.
różnorodne ćwiczenia (odwołujące się do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję ulepszonego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji z użyciem koniecznych kontekstów.
Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej pozwalają na niebanalne omówienie i utrwalenie znajomości wymaganych pozycji książkowych.
Zestawy zadań projektowych zgromadzone na końcu każdego rozdziału upraszczają wykonywanie zespołowych prac długoterminowych i kształtują samodzielność uczniów.
konieczne materiały w jednym podręczniku
Podręcznik łączący treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł.
Zagadnienia dotyczące kształcenia językowego zostały wyraźnie wyróznione na pomarańczowych polach, dzięki temu odnalezienie ich nie powoduje trudności, a budowa podręcznika jest przejrzysta i poręczna.
namawia do czytania, pisania i mówienia
Teksty, zarówno tradycyjne, jak i z lubianej wśród młodzieży literatury współczesnej, zostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem.
Podręcznik kładzie spory nacisk na rozwijanie kompetencji literackich, kulturowych i językowych, tworzenie różnych form wypowiedzi równocześnie ustnych, jak i pisemnych, takich jak notatka encyklopedyczna, podanie, podziękowanie, zróżnicowane typy rozprawki, reportaż, klasyczny życiorys, charakterystyka zbiorowości, CV, biogram, petycja, list motywacyjny, co daje możliwość kształcenia umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej.
Rozdziały w podręczniku:
1. Szukać odpowiedzi
2. Poszukiwać wzoru
3. Posiadać czas na refleksję
4. Iść za głosem serca i słuchać rozumu
5. Bronić ideałów i godności własnej
6. Wyjść zwycięsko z najcięższych prób
7. Znaleźć swoje miejsce
Podtytuł: Szkoła podstawowa
linia procesu: BLIŻEJ SŁOWA
ISBN: 9788302174759
Kod paskowy: 9788302174759
Autorzy: Horwath Ewa, Kiełb Grażyna
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20321
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 368
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 17.0x24.0cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.62
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom, a także kręgi tematyczne związane z dojrzewaniem. Budowaniem tożsamości w wymiarze jednostkowym, narodowym i kulturowym co nakłania do czytania i przybliża omawiane treści.
dopełniające chronologiczne uporządkowanie w obrębie motywów z odwołaniem do kontekstu historycznoliterackiego, a także uporządkowanie genologiczne służy usystematyzowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia i przygotowuje go do nauki na kolejnym etapie kształcenia.
występowanie tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Sapkowskiego Granica możliwości) stanowi dla ucznia istotny argument, żeby sięgnąć po lekturę.
Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury.
różnorodne ćwiczenia (odwołujące się do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję ulepszonego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji z użyciem koniecznych kontekstów.
Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej pozwalają na niebanalne omówienie i utrwalenie znajomości wymaganych pozycji książkowych.
Zestawy zadań projektowych zgromadzone na końcu każdego rozdziału upraszczają wykonywanie zespołowych prac długoterminowych i kształtują samodzielność uczniów.
konieczne materiały w jednym podręczniku
Podręcznik łączący treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł.
Zagadnienia dotyczące kształcenia językowego zostały wyraźnie wyróznione na pomarańczowych polach, dzięki temu odnalezienie ich nie powoduje trudności, a budowa podręcznika jest przejrzysta i poręczna.
namawia do czytania, pisania i mówienia
Teksty, zarówno tradycyjne, jak i z lubianej wśród młodzieży literatury współczesnej, zostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem.
Podręcznik kładzie spory nacisk na rozwijanie kompetencji literackich, kulturowych i językowych, tworzenie różnych form wypowiedzi równocześnie ustnych, jak i pisemnych, takich jak notatka encyklopedyczna, podanie, podziękowanie, zróżnicowane typy rozprawki, reportaż, klasyczny życiorys, charakterystyka zbiorowości, CV, biogram, petycja, list motywacyjny, co daje możliwość kształcenia umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej.
Rozdziały w podręczniku:
1. Szukać odpowiedzi
2. Poszukiwać wzoru
3. Posiadać czas na refleksję
4. Iść za głosem serca i słuchać rozumu
5. Bronić ideałów i godności własnej
6. Wyjść zwycięsko z najcięższych prób
7. Znaleźć swoje miejsce
Podtytuł: Szkoła podstawowa
linia procesu: BLIŻEJ SŁOWA
ISBN: 9788302174759
Kod paskowy: 9788302174759
Autorzy: Horwath Ewa, Kiełb Grażyna
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20321
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 368
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 17.0x24.0cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.62
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka