Podręcznik z ćwiczeniami do informatyki dla klasy 3 ciekawie i przystępnie uczy, jak pracować i bawić się z komputerem – to 30 lekcji rozwijających kreatywne myślenie. Każde proponowane zajęcia składają się z części teoretycznej i dwuetapowej ćwiczeniowej, złożonej z poleceń do wykonania w publikacji i pracy przy komputerze, a także zadań zamieszczonych na płycie, doskonalących i utrwalających poznane zagadnienia.
Ćwiczenia w publikacji łączą w sobie treści z zakresu edukacji polonistycznej, przyrodniczej i matematycznej. Lekcje poświęcone programowaniu rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe w sposób atrakcyjny i zabawny. Zagadki i łamigłówki są drogą do odkrywania algorytmów.
Pod koniec każdego semestru przewidziano quiz wiedzy sprawdzający stopień opanowania materiału. Na lekcjach dotyczących edytora grafiki dzieci uczą się wykorzystywać rozmaite narzędzia, m.in. Krzywą, Nalepki, Kształty 3D. Podczas pracy z edytorem tekstu poznają sposoby wstawiania do dokumentu kształtów, fotografii, obrazów pobranych z internetu, dowiadują się, do czego służy słownik, jak z niego korzystać. Ponadto ćwiczą umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnej, a także zgodnie z podstawą programową uczą się programowania i kształcą kompetencje medialne – umiejętność wyszukiwania, produktywnego selekcjonowania, przetwarzania i twórczego wykorzystywania informacji.
Publikacja jest zgodna z podstawą programową, poszerza również wachlarz umiejętności o kompetencje medialne – umiejętności wyszukiwania, sprawnego selekcjonowania, przetwarzania i twórczego używania danych.
Teoria została przedstawiono krok po kroku, w skondensowanej formie, a wszystkie ważne komponenty zaznaczono na zrzutach, dzięki temu uczeń bardzo szybko zorientuje się, co powinien zrobić. Ćwiczenia są ułożone według stopnia trudności. Lekcje z programowania opracowano w taki sposób, aby mógł je poprowadzić każdy nauczyciel, w dodatku taki, który nie ma przygotowania do prowadzenia zajęć z informatyki. Na płycie załączonej do publikacji znajdują się uzupełniające ćwiczenia i gry edukacyjne, które wzbogacą i urozmaicą naukę i pomogą nauczycielowi zindywidualizować pracę na lekcjach.
Autorzy: Anna Kulesza
EAN: 9788302181818
Głębokość: 2.000000
ISBN: 9788302181818
ilość stron: 64
Oprawa: Miękka
rodzaj: Książki
Rok wydania: 2019
Szerokość: 200
Wydawnictwo: WSIP DOTACJA
Wysokość: 270