W podręczniku Oblicza epok dla klasy 2, część 1 znajdują się teksty wczesnego romantyzmu, m.in. Wiersze poetów jezior (zakres powiększony), Giaur Byrona, Cierpienia młodego Wertera, a także Faust Goethego, opowiadania Edgara Allana Poego (zakres rozszerzony) oraz twórczość dwóch największych poetów romantyzmu w Polsce - Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego.
seria Oblicza Epok jest zgodna z podstawą programową wprowadzoną w 2019 roku. Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami funkcjonalnymi, gdyż materiał jest realizowany z zasady metodą pogłębionej analizy i interpretacji tekstu - inicjujące każdą lekcję komentarze, przydatne wyjaśnienia pojęć kluczowych oraz zadania pod tekstami pozwalają na wnikliwe odczytanie utworów, uczą umiejętności interpretacyjnych, uwrażliwiają na zapisane w tekstach wartości (sekcja Wartości i postawy), rozwijają umiejętności retoryczne uczniów (m.in.
argumentowanie, uzasadnianie opinii, dyskusja wokół postawionego problemu) i pozwalają na integrację treści (w lekcjach literacko-kulturowych wyrózniono kolorystycznie polecenia dotyczące nauki o języku; zaproponowano polecenia dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnych i samokształcące zadania projektowe odnoszące się do problematyki omówionych tekstów).
Aby pokazać uczniom aktualność dawnej literatury, teksty z epoki zestawiono ze współczesnymi kontekstami, też z kultury popularnej - dobranymi jednocześnie ze względu na podobieństwo motywów, jak i zróżnicowanie środków wyrazu (m.in.
film, muzyka, teatr, sztuki plastyczne, street art). Wśród takich kontekstów znajdują się jeszcze utwory literackie, m.in. Ballady i romanse Broniewskiego, Chciałbym umrzeć z miłości z repertuaru Myslovitz czy Nasz wieszcz Adama Różewicza.
Podręcznik wzbogacają miniprzewodniki, zezwalające zebrać i usystematyzować wiedzę, a także blok powtórzeniowy, składający się ze schematu zawierającego najważniejsze informacje o omówionych lekturach, z powtórzenia ważnych pojęć (Przypomnij sobie) i pytań kontrolnych (przejrzyj się).
Zwieńczeniem każdego działu są bloki Analiza tekstu nieliterackiego i Tworzenie własnego tekstu. Struktura tematu (jednostki lekcyjnej): Tytuł lekcji - zaciekawiający, nawiązujący do omawianego utworu.
Oś czasu wizualizująca czas powstania dzieła. Tekst odautorski podzielony na podrozdziały - wprowadza podstawowe treści nauczania wyznaczone w podstawie programowej, posiada dane o genezie (U źródeł tekstu), gatunku (Forma wysokogatunkowa), a także kontekstach, w jakich należy utwór odczytywać.
elementy graficzne (tabele, schematy, diagramy) ułatwiające zapamiętywanie wiadomości. Ramki Wiedzieć więcej zawierające uzupełniające informacje o charakterze ciekawostek, uzupełnień - ubarwiają i zwiększają narrację, mają zaciekawić ucznia przedmiotem.
Ramki O twórcy - przy pierwszym tekście danego autora w podręczniku - wprowadzają uzupełniające dane biograficzne. Tekst - z numeracją wersów (w przypadku wiersza) i akapitów (w sytuacji tekstów nieliterackich), z przypisami.
Konteksty (zdjęcia, reprodukcje, kadry filmowe itp.) wraz z opisami, które wyjaśniają ich powiązania z utworem z epoki,, a także z poleceniami ukierunkowującymi interpretację kontekstu albo stawiającymi problem do dyskusji.
Ramki Pojęcia kluczowe zawierające wyjaśnienia kluczowych pojęć i terminów. Polecenia w lekcjach literacko-kulturowych, podzielone na części: Analiza, Interpretacja - służą pogłębionej lekturze dzieła, uczą analizy i interpretacji całych utworów lub wyszczególnionych fragmentów z uzasadnieniem odwołującym się do odpowiednich kontekstów i własnego doświadczenia lekturowego i życiowego; Wartości i postawy - sugestia przedyskutowania poprzez uczniów problemu dotyczącego wartości / postaw, a także konfliktów wartości / postaw obecnych w utworze, w tym propozycja odniesienia się uczniów do cudzych wypowiedzi czy poglądów na ten temat; propozycja przedyskutowania problemu dotyczącego związku wartości poznawczych, etycznych i estetycznych obecnych w utworze; Wypowiedź pisemna - polecenie stworzenia wypowiedzi pisemnej w jednym z gatunków wskazanych w podstawie programowej; Zadanie projektowe - fakultatywnie w niektórych lekcjach sugestia własnego, uczniowskiego projektu, odnoszącego się do zainteresowań i osiągnięć uczniów, a także problematyki tekstów omawianych na lekcji.
Ćwiczenia w lekcjach językowych. Infografiki na rozkładówkach - w ciekawy graficznie sposób przybliżające wybrane zagadnienia kształcenia literacko-kulturowego. Struktura materiału powtórzeniowego po dziale: Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości schemat odnoszący się do treści działu, zawierający najważniejsze informacje o utworach z epoki (m.in.
autor, data powstania, gatunek, motywy i symbole). Przypomnienie najważniejszych pojęć z lekcji literacko-kulturowych i lekcji językowych, z odsyłaczem do optymalnej strony w podręczniku. Polecenia (otwarte i zamknięte) odnoszące się do treści działu, sprawdzające stopień opanowania materiału.
Analiza tekstu nieliterackiego - materiały służące doskonaleniu umiejętności retorycznych. Tworzenie własnego tekstu - materiały przygotowujące ucznia do samodzielnego napisania dłuższej wypowiedzi pisemnej.
Na końcu podręcznika znajdują się: Indeks pojęć - pomagający w uporządkowaniu zdobytej wiedzy i zapewniający przyswojenie najważniejszej terminologii; Indeks osób Z serii Oblicza Epok ukazały się: Oblicza Epok 1.
Język Polski. Podręcznik. Klasa 1 Część 1. Liceum i Technikum. Zakres Podstawowy i rozszerzony Oblicza Epok 1. Język Polski. Podręcznik. Klasa 1 Część 2. Liceum i Technikum. Zakres Podstawowy i powiększony Oblicza epok 2.
Język polski. Podręcznik. Klasa 2 Część 1. Liceum i Technikum. Zakres Podstawowy i zwiększony Oblicza epok 2. Język polski. Podręcznik. Klasa 2 Część 2. Liceum i Technikum. Zakres Podstawowy i rozszerzony