Tytuł wchodzący w skład linii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak: czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje posiadają poszerzać i pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane do zadawania pracy domowej lub jako materiał dodatkowy (uzupełniający) do wykonywania przez uczniów ćwiczeń podczas zajęć w szkole.
• Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki o objętości 80 stron, zachęcający uczniów do doskonalenia umiejętności matematycznych zdobytych w czasie zajęć szkolnych.
• Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością ich wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody) i zgodnie z programem nauczania w klasie 2.
• KLASYFIKACJA
• Materiał abstrakcyjny, figury geometryczne, rytmy, tworzenie kart logicznych, ciągi.
• Zadania skomplikowane.
• DZIAŁANIA NA liczbaCH
• Liczby do 30
• Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem progów
• Mnożenie i dzielenie, dobieranie działań do obrazków
• Cztery działania. Porównywanie sum, różnic i iloczynów. Zastosowanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem.
• Liczby do 100
• Dodawanie, odejmowanie i mnożenie
• Dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu
• Dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu
• Tabliczka mnożenia i dzielenie
• Cztery działania
• Zadania trudne
• ZADANIA TEKSTOWE
• Zadania proste
• Zadania złożone
• Zadawanie pytań do zadań
• Układanie zadania tekstowego do rysunku lub działania
• Wybieranie poprawnego sposobu obliczania
• Zadania rodzaju testowego
• Zadania skomplikowane
FIGURY GEOMETRYCZNE
• Rozpoznawanie figur
• Boki i kąty (liczenie)
• Boki i kąty (mierzenie, rysowanie, obwody figur)
• Odcinki
• Symetrie i rozety
• Zadania niełatwe
JEDNOSTKI MIAR
• Obliczenia pieniężne (monety, banknoty, złote, grosze)
• Mierzenie czasu. Zegar. ( godziny, minuty, system 24-godzinny)
• Mierzenie czasu. Kalendarz (miesiące, tygodnie, dni, znaki rzymskie)
• Mierzenie pojemności. Litr
• Mierzenie temperatury
• Mierzenie długości (metr, centymetr)
• Mierzenie masy (kilogram, dekagram)
• Zadania niełatwe
ŁAMIGŁÓWKI MATEMATYCZNE
• Zadania z każdego działu są czytelnie oznaczone (tytuły działów znajdują się na górze każdej strony, co upraszcza pracę z zeszytem). Nauczyciel może dowolnie polecać uczniom do wykonania zadania z wybranych działów w zależności od omawianego tematu. W ramach działu zadania są ułożone według stopniowania trudności.
• Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zostały zbudowane w taki sposób, aby uwzględniać:
• włączanie sytuacji problemowych tworzyjących uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń,
• pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia,• ćwiczenie wydajności rachunkowej,
• porządkowanie zdobytej wiedzy,
• powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w najróżniejszych formach
• wprowadzanie na zajęciach stałych komponentów utrwalających wiedzę i umiejętności użyteczne.
• Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (komponenty do samodzielnego wycinania poprzez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie oraz podnoszą ładność publikacji.
Tytuł wchodzący w skład kolekcji publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak: czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę, a także umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane do zadawania pracy domowej lub jako materiał dodatkowy (uzupełniający) do realizowania poprzez uczniów ćwiczeń podczas zajęć w szkole.
• Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki o objętości 80 stron, zachęcający uczniów do doskonalenia umiejętności matematycznych zdobytych w czasie zajęć szkolnych.
• Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością ich wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody) i zgodnie z programem nauczania w klasie 2.
• KLASYFIKACJA
• Materiał abstrakcyjny, figury geometryczne, rytmy, tworzenie kart logicznych, ciągi.
• Zadania trudne.
DZIAŁANIA NA ilośćCH
• Liczby do 30
• Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem progów
• Mnożenie i dzielenie, dopełnianie działań do obrazków
• Cztery działania. Porównywanie sum, różnic i iloczynów. Użycie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem.
• Liczby do 100
• Dodawanie, odejmowanie i mnożenie
• Dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu
• Dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu
• Tabliczka mnożenia i dzielenie
• Cztery działania
• Zadania nieprzystępne
ZADANIA TEKSTOWE • Zadania proste
• Zadania złożone
• Zadawanie pytań do zadań
• Układanie zadania tekstowego do rysunku albo działania
• Wybieranie poprawnego sposobu obliczania
• Zadania typu testowego
• Zadania nieprzystępne
FIGURY GEOMETRYCZNE
• Rozpoznawanie figur
• Boki i kąty (liczenie)
• Boki i kąty (mierzenie, rysowanie, obwody figur)
• Odcinki
• Symetrie i rozety
• Zadania skomplikowane
JEDNOSTKI MIAR
• Obliczenia pieniężne (monety, banknoty, złote, grosze)
• Mierzenie czasu. Zegar. ( godziny, minuty, system 24-godzinny)
• Mierzenie czasu. Kalendarz (miesiące, tygodnie, dni, znaki rzymskie)
• Mierzenie pojemności. Litr
• Mierzenie temperatury
• Mierzenie długości (metr, centymetr)
• Mierzenie masy (kilogram, dekagram)
• Zadania nieprzystępne
• ŁAMIGŁÓWKI MATEMATYCZNE
• Zadania z każdego działu są czytelnie oznaczone (tytuły działów znajdują się na górze każdej strony, co ułatwia pracę z zeszytem). Nauczyciel może dowolnie polecać uczniom do wykonania zadania z wybranych działów w zależności od omawianego tematu. W ramach działu zadania są ułożone według stopniowania trudności.
• Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zostały zbudowane w taki sposób, żeby uwzględniać:
• włączanie sytuacji problemowych kreujejących uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń,• pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie i uzasadnianie drogi swego myślenia,
• ćwiczenie produktywności rachunkowej,
• porządkowanie zdobytej wiedzy,
• powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w najróżniejszych formach• wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę i umiejętności ergonomiczne.
• Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (części do samodzielnego wycinania przez dziecko) zezwalają na naukę poprzez działanie i podnoszą efektowność publikacji.
Autorzy: Aniela Chankowska
EAN: 9788302173158
Głębokość: 5.000000
ISBN: 9788302173158
liczba stron: 80
Oprawa: Miękka
typ: Książki
Rok wydania: 2020
Szerokość: 205
Wydanie: 3
Wydawnictwo: WSIP DOTACJA
Wysokość: 275