W podręczniku zagadnienia arytmetyczne występują na przemian z geometrycznymi. Struktura każdego tematu jest krystaliczna i uporządkowana. Występują w nim te same komponenty i za każdym razem w tej samej kolejności: o powtórzenie i nawiązanie do poznanych wcześniej wiadomości (,,Sowa przypomina"), o wprowadzenie nowych treści (,,Sowa uczy"), opatrzonych licznymi przykładami często rozwiązanymi na kilka sposobów, o zadania do samodzielnego rozwiązania, o ciekawostka ukazująca związek matematyki z innymi przedmiotami i życiem codziennym (,,A to atrakcyjne"), o zadanie wymagające niestandardowego rozwiązania i zdarza się,mające więcej niż jedno rozwiązanie (,,Problem"), o test podsumowujący i sprawdzający opanowanie omawianych w trakcie lekcji treści (,,Czy umiesz$426 przejrzyj!").
Zadania w podręczniku są ułożone w kolejności od najłatwiejszych do najtrudniejszych, dzięki czemu nauczyciel może łatwo zorganizować pracę zarówno uczniowi słabszemu, jak i szczególnie prawidłowemu. Po każdym rozdziale zawierającym od kilku do kilkunastu tematów występuje: o blok,,Zadania utrwalające", który pozwala utrwalić i zapamiętać wiadomości, o test wielokrotnego wyboru,,zobacz siebie", dzięki któremu uczeń może sprawdzić i ocenić swoją wiedzę.
Liczne ilustracje zawarte w podręczniku usprawniają uczniowi opanowanie nowych treści, budzą zainteresowanie i pomagają zrozumieć treść zadania i naprowadzają na właściwe rozwiązanie. Treści i zadania zawarte w podręczniku są zgodne z nową podstawą programową i uwzględniają wprowadzone zmiany.