Podręcznik dla techników programistów poświęcony projektowaniu oprogramowania.
gromadzi informacje dotyczące zasad używania prostych, złożonych, numerycznych i logicznych typów danych, typów znakowych i łańcuchowych, posługiwania się złożonymi typami danych, tablicami jednowymiarowymi i dwuwymiarowymi, dynamicznymi i asocjacyjnymi, typami wskaźnikowym i plikowym, kolekcjami (w tym m.in. Listami i kolejkami).
Wyjaśnia znaczenie właściwego doboru narzędzi i metodologii do planowania projektu, wykorzystywania diagramów do zarządzania etapami projektu, zadaniami i czasem i demonstruje zasady działania programów do wspierania zarządzania projektami i systemów kontroli wersji.
Przybliża metody rozwiązywania problemów przy pomocy algorytmów, sposoby ich projektowania za pomocą przeróżnych metod schematów blokowych i złożoność obliczeniową algorytmów.
upraszcza zrozumienie potrzeb klientów i kwestii związanych z projektowaniem aplikacji.
Dzięki korzystaniu z podręcznika przyszły technik pozna zasady planowania przedsięwzięć programistycznych. Liczne zrzuty ekranowe i schematy ułatwią uczniowi zrozumienie opisanych treści.