Czy zdarzyło ci się, że inni nie zrozumieli tego, co chciałeś im przekazać? Być może twój przyjaciel albo znajomy z pracy opacznie odebrał twoją wiadomość i zrobił coś skrupulatnie odwrotnego do twoich oczekiwań? Z tej książeczki w 30 minut dowiesz się, jak możesz wydajniej porozumiewać się równocześnie w pracy, jak i życiu prywatnym. Dzięki temu w każdej sytuacji znajdziesz adekwatne słowa.
Przeczytaj, jak:
ubierać swoje myśli w stosowne słowa;
spełniać wymagania i oczekiwania swych rozmówców;
być przekonującym w powszednim życiu.
Przedmowa
Zadaniem tej książeczki jest przedstawienie wskazówek dotyczących skutecznej komunikacji. Stanowczo polecam ją tym, którzy doświadczają uczucia, że powinni usprawnić tę sferę swego życia - a któż z nas z czystym sumieniem mógłby zaprzeczyć, że nie jest mu to choć trochę niezbędne? Książka ta wychodzi naprzeciw potrzebom istotnie ludzi aktywnych zawodowo, którzy odkrywają rolę i znaczenie skutecznej komunikacji i umiejętności porozumiewania się w obrębie swej firmy. Coraz więcej przedsiębiorców zyskuje świadomość, iż na współczesnych globalnych rynkach zaistnieje tylko ten, kto opanował umiejętność sprawnej komunikacji z innymi.
Komunikacja jest obecna we wszystkich sferach życiaLudźmi, którzy pozostają w wielu różnorodnych relacjach z innymi, są w szczególności biznesmeni, przedsiębiorcy. To oni prowadzą rozmowy i negocjacje z kontrahentami, piszą listy, wysyłają faksy i e-malie. Zadaj sobie pytanie, czy potrafisz komunikować się z łatwością i efektywnie. Czy jesteś w pełni zadowolony ze swoich umiejętności w tej dziedzinie? Jeśli nie: Czy zdajesz sobie sprawę, jak sporo marnujesz czasu, energii i pieniędzy z powodu nieefektywnej komunikacji? Jeśli inni ludzie cię nie rozumieją lub pojmują to, co chcesz im przekazać w sposób opaczny, wówczas zawiedzie cię każdy plan, choćby najmocniej wyśmienity.
Metody właściwego i wydajnego porozumiewania się z innymi ludźmi nauczysz się na licznych kursach retoryki, czyli sztuki wypowiadania się i wyrażania swych myśli. Jednak nie wszyscy posiadają czas i sposobność, aby uczęszczać na organizowane w tym celu, odpowiednie seminaria, choć byłoby to bardzo wskazane. Spomiędzy problemów, z którymi na co dzień mamy do czynienia w naszym życiu zawodowym, większość ma swoje źródło w niewłaściwej komunikacji z innymi ludźmi.
Mówić i być rozumianym.
Przeczytanie tej książeczki nie zajmie ci mnóstwo czasu - tylko 30 minut, jednak zawarte w niej wskazówki i informacje powinny posiadać decydujące i długotrwałe działanie w twoim życiu, podnieść efektywność pracy i w końcu usprawnić twój management, czyli zdolność do kierowania innymi ludźmi. Z następnych rozdziałów dowiesz się, w jaki sposób proces komunikacji przebiega między ludźmi. Szczególny nacisk został położony na to, co -jako nadawca danych - powinieneś w wziąć pod uwagę, aby produktywnie przekazać ją innym. Wyjątkowo obszernie i precyzyjnie został opracowany najważniejszy aspekt każdego aktu komunikacji, a mianowicie wiadomość i sposoby jej przekazu.
Z każdym rozdziałem, a choćby każdą pojedynczą stroną, będą udoskonalały się twoje zdolności komunikacyjne. Powodzenia w nauce!
Autorzy: Elizabeth Tierney
EAN: 9788386757442
Głębokość: 7.000000
ISBN: 978-83-86757-44-2
liczba stron: 90
Oprawa: Miękka
rodzaj: Książki
Rok wydania: 2017
Szerokość: 115
Tłumaczenie: Monika Dziedzic
Wydanie: 1
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO KOS
Wysokość: 165