Pierwsza polska publikacja o roli badań z użytkownikami w produkowaniu produktów interaktywnych. Książka demonstruje nieodłączny związek badań z projektowaniem i biznesem, którego skutkiem są intuicyjne, budzące pozytywne emocje i wartościowe produkty.
Autorki, bazując na wieloletnim doświadczeniu w branży startupowej, interaktywnej i IT, pokazują jak włączyć badania w kulturę organizacji,kreować produkty oparte na wiedzy, a nie przeczuciach. Książka jest potrzebnym źródłem wiedzy dla menadżerów, badaczy i projektantów.
Kierownikom ułatwi poruszanie się w tematyce badawczej, weryfikację rzetelności badaczy, którym zleca prace, pokaże ramy czasowe i wyzwania logistyczne i korzyści płynące z badań. Dla badaczy książka stanowi podręczne kompendium wiedzy, a projektantom dostarcza argumentów przemawiających za tworzeniem produktów w oparciu o realne dane.
Książka została napisana zarówno dla sympatyków, jak i przeciwników badań z użytkownikami. Tym pierwszym uzmysłowi zasobność metod i ułatwi ich dobór do kontekstu projektu, drugim pokaże praktyczne wykorzystanie wniosków z badań.
Autorki przedstawiają 13 głównych metod badawczych, dopełniając je rzadziej spotykanymi wariantami, przykładowymi narzędziami, harmonogramami i korzystnymi praktykami. Każda zaprezentowana metoda badawcza gromadzi: ▪ pigułkę, czyli najważniejsze atrybuty i komponenty składowe danej metody, tak by można było w minutę zorientować się w jej przeznaczeniu, ▪ plusy i minusy, usprawniające prędki dobór metody do danego kontekstu, ▪ korzystne praktyki, czyli wskazówki, na co zwrócić uwagę, jak usprawnić cykl i jakich błędów unikać, ▪ ciekawostki, polemiki i wariacje metod, które mogą zainteresować nawet niezwykle doświadczonych badaczy, ▪ przykład, czyli praktyczne wykorzystanie metody w solidnym projekcie.
Tytuł Badania jako Podstawa Projektowania User Experience Autor Iga Mościchowska,Barbara Rogoś-Turek Wydawnictwo PWN EAN 9788301213244 ISBN 9788301213244 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Ekonomia ilość stron 500 Rok wydania 2020 Wydanie 1