Podręcznik przygotowany przez hiszpańsko-polski zespół autorów. W pełni dobrany do wymogów nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych zgodnie z reformą z roku 2017.
Poziom A1.
właściwości podręcznika:
- podręcznik oparty na silnym impulsie wizualnym posługujący się językiem obrazu tak bliskim dziś młodemu pokoleniu Z;
- przejrzysta struktura każdego rozdziału;
- łagodna progresja leksykalno-gramatyczna zapewniająca harmonijny rozwój wszelkich efektywności językowych;
- wyraźny cel pracy językowej nauczyciela – budowanie skutecznej komunikacji uczniów w sytuacjach życia codziennego zgodnie z wymogami nowej podstawy programowej – reforma 2017;
- konsekwentna realizacja kluczowych kompetencji XXI wieku – komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie.
Budowa podręcznika:
- siedem rozdziałów o stałym układzie z klarownie określonymi celami lekcji – rozdział „0" to zwykle przypomnienie zagadnień z klasy 7
system piktogramów prowadzących nauczyciela i ucznia poprzez każdy rozdział podręcznika, których celem jest wyraźne określenie rozwijanych efektywności językowych u uczniów - zadania rozwijające rozumienie tekstu czytanego, zadania rozwijające skuteczność reagowania językowego, zadania rozwijające rozumienie tekstu słuchanego, zadania rozwijające skuteczność pisania, jak i zadania rozwijające produktywność mówienia + winietki zawierające wskazówki i dane pomocne w nauce języka hiszpańskiego, objaśniające zagadnienia gramatyczne, a także winietki prowadzące uczniów poprzez trening poprawnej hiszpańskiej wymowy oraz ortografię - nowoczesna, angażująca uczniów szata graficzna służy wprowadzeniu nowego słownictwa oraz interakcji językowej między obrazem a tekstem – każdy rozdział gromadzi zadania leksykalne oparte na przyporządkowaniu słów ich obrazom, także z możliwością ich odsłuchania – ćwiczenie poprawnej wymowy/fonetyka języka hiszpańskiego – wizualizacja poznawanej leksyki, sekcja: Palabras, palabras…
- silny nacisk na komunikację – praca z dialogami, przetwarzanie pomiędzy tekstem słyszanym a pisanym, pisanym a mówionym – praca w parach, praca jednostkowa, sekcja: Español en acción
- teksty kulturo i realioznawcze odnoszące się do świata hiszpańskojęzycznego, sekcja: ¡Qué interesante! + moduł: Fiestas pod koniec podręcznika zawierający opisy najważniejszych dni świątecznych w krajach języka hiszpańskiego
- praca projektowa w każdym rozdziale, także w odniesieniu do poszukiwania informacji w internecie, sekcja: Mi proyecto
zadania projektowe dla grup, sekcja: Nuestros proyectos - prosta i czytelna prezentacja gramatyki pod koniec każdego rozdziału – ujęcie tablicaryczne z użyciem kontrastu kolorem przy wyjaśnianiu treści zagadnień gramatycznych – sekcja: Mis apuntes de gramática
- słowniczek tematyczny w każdym rozdziale, sekcja: Mi primer diccionario
- zamknięcie każdego rozdziału powtórkowymi zadaniami leksykalno-gramatycznymi w ujęciu komunikacyjnym, sprawdzającymi realizację celów językowych danego rozdziału, sekcja: Repasamos
samoocena, sekcja: Autoevaluación - tablice gramatyczne
- słownik hiszpańsko-polski wraz z zestawem zwrotów i wyrażeń