dużo podmiotów gospodarczych w poszukiwaniu ścieżek własnego rozwoju rozważa możliwość podjęcia działalności na rynkach zagranicznych. Takie decyzje stanowią szerokie wyzwanie dla przedsiębiorstw, ponieważ prowadzenie działalności handlowej na obcych rynkach w otoczeniu nasilającej się konkurencji międzynarodowej wymaga dogłębnego zbadania wielu aspektów oraz dobrania własnych założeń strategicznych do mechanizmów rynkowych właściwych dla współczesnej gospodarki światowej.
Zjawisko umiędzynarodowienia podmiotów gospodarczych jest standardową cechą działalności przedsiębiorstw w każdym kraju, niezależnie od ich usytuowania geografcznego, co pozwala spojrzeć na problematykę badawczą jako na uniwersalną, ważną i aktualną.
Zdaniem Autorek sprostanie wyzwaniom otwartej konkurencji przez przedsiębiorstwa krajowe na rynku europejskim, a także rynkach międzynarodowych bezpośrednio zależy od zbudowania i utrzymania przewagi konkurencyjnej nad innymi uczestnikami rynku międzynarodowego.
Tymczasem jednym z głównych warunków jej osią-gnięcia jest dobre rozpoznanie międzynarodowego otoczenia i identyfiacja jego najważniejszych cech. Analizie poddano wybrane aspekty działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, takie jak: przesłanki ekspansji zagranicznej, instrumenty użytkowane w ramach strategii przedsiębiorstwa, sposoby ograniczenia ryzyka transakcyjnego, wybór właściwych metod i technik marketingowych, a także aktywność przedsiębiorstw w obszarze przedsięwzięć pionierskich.
dzięki temu książka kreuje pewne novum poznawcze, posiadające jeszcze widoczną wartość aplikacyjną chociażby dla przedsiębior-ów rozpatrujących możliwość podjęcia działalności na rynkach zagranicznych. Z recenzji dr hab.