Autorka porusza zagadnienia dotyczące źródeł etykiety biznesu i jej współzależności z zasadami protokołu dyplomatycznego, kultury korporacyjnej i etykiety towarzyskiej w Polsce. Szczegółowo omawia zasady etykiety w sytuacjach służbowych i demonstruje problemy, z jakimi spotykają się na co dzień pracownicy polskich firm i urzędów.
Obszernie opisuje solidne zachowania wynikające z zasad etykiety biznesu oraz ich typy, będące wynikiem odrębności kultury narodowej, zwyczajów i tradycji zachowań grzecznościowych. Zwraca uwagę na te rozmiary polskiej kultury, które wpływają na przeróżne podejście do zasad etykiety biznesu.
Z książki wyłania się wizerunek pracownika, pożądany według obowiązujących w Polsce zasad etykiety, a także obraz zwyczajów współczesnych Polaków w sytuacjach zawodowych. Książka pod patronatem Polskiego Radia RDC.
Wieloletnia praca dydaktyczna z zakresu etykiety w sytuacjach służbowych w Polsce jaskrawo ukazuje problemy, z jakimi spotykają się na co dzień pracownicy polskich firm i urzędów. Dylematy dotyczą głównie kwestii równego traktowania pań i panów, precedencji i tych zasad, które wiążą się z ustaleniem pierwszeństwa.
Wynika to na ogół z braku spójności kryteriów, jakie obieramy przy ustalaniu zasad w sytuacjach towarzyskich i służbowych. W pierwszym przypadku Polacy nie mają wątpliwości w kwestii pierwszeństwa: przyznają je kobietom.
Chyba iż zaistnieje spora różnica wieku osób wchodzących w interakcje, wówczas płeć staje się kryterium drugorzędnym. Natomiast w stosunkach pracy wyraźne znaczenie ma hierarchia zawodowa.