Książka porusza znaczny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, iż należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy także dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy.
Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu, a także w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu nieprzystępnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle ciekawym i zarazem silnie angażującym bodźcem,zastosowanie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i produktywnym.
Tytuł Zabawa sztuką socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu Autorzy Mirosław Kisiel, Magdalena Zrałek-Wolny Wydawnictwo Difin EAN 9788380850194 ISBN 9788380850194 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka liczba stron 236 Format 16x23x1.3 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.378 kg