Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa

Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa

29,87 zł

Promocja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą ofertę przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 29,87 zł

Przeszukaliśmy bazę sklepów on-line w naszej bazie danych aby wyszukać najkorzystniejszą ofertę dla Ciebie. Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa z kategorii audiobooki kupisz w cenie 29,87 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona wota 29,87 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • 9788381564878
  • Grażyna Gierszewska,Michael Jaksa
  • Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej

Opis Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa

Książka jest II tomem linii „Zarządzanie strategiczne" W drugim tomie podręcznika zaprezentowano wybrane metody służące do sprawdzenia, jakie zasoby i sposoby budowania potencjału strategicznego organizacji są sprawne.

Wybrano nie tylko sprawdzone i produktywne narzędzia analizy strategicznej wnętrza przedsiębiorstwa, ale ukazano także ich mnogość. Omówiono m.in. Macierze portfelowe, których celem jest stworzenie jednostajnych aktywów organizacji,, a także ogólną ideę analizy portfelowej służącej do diagnozy otoczenia i rynku oraz wnętrza organizacji istniejącego w przedsiębiorstwie portfela produkcji, aż do zbudowania portfela docelowego.

Następnie zapoznano czytelników ze zrównoważoną (Strategiczną) Kartą Wyników, która jest uważana za jeden z najpopularniejszych modeli pomiaru efektywności biznesowej i zarządzania pomiarem osiągnięć sprawności.

SKW podkreśla potrzebę integracji finansowych i niefinansowych miar wyników, z jednoczesnym powiązaniem strategii i pomiaru wyników, a cztery jej perspektywy: finansowa, klienta, procesów wewnętrznych, rozwoju, umożliwiają ocenę realizacji strategii z różnorodnych punktów widzenia i uwzględnienie interesów wszystkich grup zaangażowanych w działalność przedsiębiorstwa.

Kolejnym omawianym w opracowaniu narzędziem analizy poprawności działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo w celu wytworzenia wartości i budowania przewagi konkurencyjnej jest łańcuch wartości. Założeniem podstawowym modelu łańcucha wartości jest podział działalności przedsiębiorstwa na strategicznie istotne czynności, by móc określić miejsca powstawania kosztów i zysków, a także potencjalne źródła przewag konkurencyjnych.

Łańcuch wartości to sekwencja działań przekształcania zasileń, technologii i pracy ludzi na produkty finalne. Składa się on z funkcji podstawowych i pomocniczych oraz marży (zysku). Działalność podstawowa może być przedprodukcyjna, produkcyjna i sprzedaży, natomiast działalność pomocnicza koncentruje się w każdym przedsiębiorstwie na innych elementach.

Kolejna zaprezentowana metoda to bilans strategiczny przedsiębiorstwa, czyli „teoretycznie prosta" metoda oceny potencjału strategicznego, wymagająca jednak precyzyjnego przestrzegania założeń analizy, czyli: wyodrębnienia obszarów analizy potencjału, określenia czynników/części organizacyjnych w ramach poszczególnych obszarów, zdefiniowania skali ocen i charakteru oceny, wyszczególnienie kluczowych czynników sukcesu w obszarach oceny itp.

Następnie omówiono analizę SWOT, czyli metodę integrującą wszystkie wyraźne informacje uzyskane podczas diagnozowania organizacji i szacowania zmian w otoczeniu w procesie zmierzającym do sformułowania strategii.

Jest to metoda bardzo nieprzystępna, gdyż wymaga udzielenia odpowiedzi dotyczących profilu działalności przedsiębiorstwa, zakresu jego działania, określenia klientów i ich potrzeb i orientacji naczelnego kierownictwa organizacji.

niezbędna jest też identyfikacja makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego organizacji oraz ich ocena w kategoriach szans i zagrożeń. To są podstawy do dokonania diagnozy oraz oceny słabych i mocnych stron organizacji oraz określenia wewnętrznych zasobów przedsiębiorstwa, którymi będzie ono dysponowało w przyszłości.

Kolejnym krokiem jest sformułowanie wariantów strategicznych, a także określenie działań i taktyk, które musi podjąć przedsiębiorstwo, aby zrealizować cele strategiczne. Całościowy plan strategiczny wieńczy analizę.

Ponieważ zarządzanie strategiczne jest procesem formułowania i wdrażania strategii, w którym uwydatnia się: etap analizy strategicznej, etap oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa, a także zdefiniowanie lub redefiniowanie misji, a także strategii i ustalenie celów strategicznych, końcowym etapem jest formułowanie i dobór strategii, a także jej wdrażanie.

Z tego powodu podręcznik wieńczą modele strategii. Zaprezentowano modele „klasyczne" – strategie konkurencji M.E. Portera, macierz H. Ansoffa – i zbiór różnorodnych strategii zbudowanych według kryterium pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa w sektorze i prognozy jego wzrostu.

Pokazano także poszukiwania nowych rozwiązań w budowaniu przyszłości przedsiębiorstwa, odwołując się do metafor strategicznych i opisując modele strategii „nieoczywistych".

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
Kategoria Audiobooki
ISBN 9788381564878
Autor Grażyna Gierszewska,Michael Jaksa
Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 29,87 zł
Najwyższa cena 29,87 zł
W bazie od 25.02.2023
Data aktualizacji 29.04.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność monitorowania historii cen pozwala na podejmowanie świadomych decyzji o zakupie.

Bardzo nam przykro, na chwilę obecną nie ma dostępnych danych o historii cen tego produktu.

Recenzje / opinie

Masz ten produkt? Napisz, co o nim myślisz.

Jeszcze nikt nie ocenił Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!

Znalezione oferty w bazie

Ceny propozycji dla Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa , które są przedstawione poniżej, nie obejmują potencjalnych kosztów wysyłki. Podczas wyboru miejsca w którym kupisz produkt, zapoznaj się z renomą sklepu i weź pod uwagę dodatkowy koszt związany z wysyłką. Katalog sklepów jest uaktualniana co jakiś czas, około raz na kilka / kilkanaście minut.

  • Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Zarządzanie strategiczne. ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa Sklep on-line
    ★★★★★
    29,87 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki

Produkty powiązane

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...