We współczesnym świecie to właśnie wiedza zaimplementowana w odpowiednim kontekście w odpowiednim czasie decyduje o sukcesie organizacji. Tworzenie innowacji, opracowywanie ofert dostosowanych do potrzeb klientów, technologie pozwalające na uzyskanie lepszej jakości pracy, innowacje w obszarze kultury organizacyjnej to tylko niektóre z konsekwencji wdrożenia systemu oraz narzędzi zarządzania wiedzą. Niniejsza książka porusza kwestię wzajemnych powiązań pomiędzy wiedzą, a innowacją. Prezentuje wpływ wdrożenia systemu, a także narzędzi zarządzania wiedzą w organizacji na generowane poprzez nią innowacje. Dowodzi iż zarządzanie wiedzą pozwala nie tylko na bierne korzystanie z innowacji,ponadto na kreatywne ich kształtowanie, a także pobudzenie procesów pionierskich. Książka że już samo wdrożenie zarządzania wiedzą w organizacji stanowi innowację, a korzyści wynikające z efektów wdrożenia to istotny czynnik decydujący o pozycji marki na rynku.