Karty pracy, dedykowane dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z zagadnieniem wchodzenia w interakcje społeczne. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy borykają się z poczuciem osamotnienia i niezrozumienia.
Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania:
- po czym można poznać, że ktoś chciałby być twoim przyjacielem?
- jakie właściwości powinien mieć przyjaciel?
- jakie mogą być przeszkody w znalezieniu przyjaciela?
- jak innowacyjnać w sytuacjach problemowych?
- jak rozpocząć rozmowę z rówieśnikiem?
Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy mają problemy z powodu niewystarczających kompetencji społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
- przyjaźń – koleżeństwo – znajomość
- sposoby znajdowania przyjaciół
- przykładowa rozmowa z kolegą przy pomocy SMS-ów
- przeszkody w nawiązywaniu znajomości
- sposoby rozwiązywania konfliktów
- parametry prawidłowego przyjaciela.
dodatkowo publikacja posiada:
- kalendarz relacji przyjacielskiej – pomoc do wizualnego przedstawienia cyklu budowania relacji
- ponad 500 naklejek do wypełnienia kalendarza.
Karty mogą być wykorzystane poprzez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych i grupowych.
Publikacja wchodzi w skład procesu, który tworzą także tytuły Poznaję emocje i Buduję poczucie własnej wartości. Wszystkie trzy książki łączy motyw przewodni klocków, do którego odwołuje się oryginalne i ciekawe opracowanie graficzne tych kart pracy.