"Niniejsza monografia to ergonomiczne vademecum dla nauczyciela, terapeuty, specjalisty realizującego w przedszkolu, szkole czy placówce zajęcia o charakterze specjalistycznym, jak również udzielającego uczniom i wychowankom szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Korzystając z opracowania, specjalista, nauczyciel, terapeuta może starannie zweryfikować przydatność zastosowania sugerowanej pomocy w toku wykonywanego programu terapeutycznego, stosownie wybierając rodzaj ćwiczeń i wykorzystywanych pomocy terapeutycznych do potrzeb i możliwości solidnego dziecka.
Proponowane pomysły, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem ich implementacji w procesie terapii, mogą stanowić świetne wsparcie dla studentów i studentek kierunków nauczycielskich i pedagogicznych, w szczególności terapii pedagogicznej, oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki czy surdopedagogiki oraz logopedii, którzy podczas praktyk albo na początku swej drogi zawodowej poszukują rzetelnych danych i zarazem inspiracji ukierunkowującej na wsparcie ucznia, dziecka i wychowanka.
Sposób opracowania poszczególnych opisów zorientowany jest jeszcze na wsparcie rodzica, który zdecyduje się zastosować mocną pomoc, chcąc stymulować percepcję i wyszczególnione funkcje swojego dziecka. Publikacja mieści merytoryczne opisy, prezentację 28 pomocy dydaktycznych wraz z charakterystyką ich wykorzystania i odwołaniami do wiedzy naukowej budowanej na podstawie aktualnych wyników badań z zakresu szeroko rozumianej terapii, w tym zwłaszcza terapii pedagogicznej.
Monografię wieńczy obszerny wykaz bibliograficzny, umożliwiający zainteresowanemu Czytelnikowi zwiększenie wiedzy w obszarze ciekawych zagadnień. Każdy opis autorsko wykonanego narzędzia opatrzony jest kolorową fotografią demonstrującą skonstruowaną pomoc, co pozwala na Czytelnikowi precyzyjne zapoznanie się z proponowanymi pomysłami.