Tom 19. Linii "Media początku XXI wieku" wydawanej wspólnie z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Termin "globalizacja" budzi dzisiaj mieszane uczucia i reakcje społeczne. Dla jednych, zwłaszcza politycznych sceptyków, cykl ten jest swoiście szatańskim zamysłem, posiadającym na celu na ogół pozbawienie wielu państwa (zwłaszcza tych mniejszych i słabszych ekonomicznie) ich tożsamości narodowej, a choćby kulturowej, a tym samym - poddanie absolutnej władzy mocarstw, czyli możnych tego świata.
Dla optymistów z kolei procesy globalizacyjne stanowią swojego typu nieuchronność w świecie coraz lepiej komunikującym się, w którym np. Ekonomiczne korzyści z tytułu skali produkcji osiągać można najczęściej właśnie w rozmiarze globalnym.
Ze świadomością tego, iż i jedni, i drudzy mają (ale tylko częściowo!) rację, a obawy co do negatywnych skutków procesu globalizacji w obfitej mierze powinny być neutralizowane korzyściami zeń wynikającymi, pochylić się zatem warto nad globalizacją i jej rozmaitymi związkami z mediami masowymi. Takie jest też główne zadanie publikacji, którą niniejszym oddajemy do dłoni czytelników.
"Książka jest nad wyraz wartościowa, wnosi sporo nowych faktów oraz porządkuje najnowszą wiedzę na temat komunikowania międzynarodowego. Jest ważna dla medioznawców, lecz można ją także potraktować jako podręcznik dla studentów komunikowania międzynarodowego, dziennikarstwa czy politologii."
prof. Dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Uniwersytet Jagielloński
Termin "globalizacja" budzi dzisiaj mieszane uczucia i reakcje społeczne. Dla jednych, zwłaszcza politycznych sceptyków, cykl ten jest swoiście szatańskim zamysłem, posiadającym na celu na ogół pozbawienie wielu państwa (zwłaszcza tych mniejszych i słabszych ekonomicznie) ich tożsamości narodowej, a choćby kulturowej, a tym samym - poddanie absolutnej władzy mocarstw, czyli możnych tego świata.
Dla optymistów z kolei procesy globalizacyjne stanowią swojego typu nieuchronność w świecie coraz lepiej komunikującym się, w którym np. Ekonomiczne korzyści z tytułu skali produkcji osiągać można najczęściej właśnie w rozmiarze globalnym.
Ze świadomością tego, iż i jedni, i drudzy mają (ale tylko częściowo!) rację, a obawy co do negatywnych skutków procesu globalizacji w obfitej mierze powinny być neutralizowane korzyściami zeń wynikającymi, pochylić się zatem warto nad globalizacją i jej rozmaitymi związkami z mediami masowymi. Takie jest też główne zadanie publikacji, którą niniejszym oddajemy do dłoni czytelników.
"Książka jest nad wyraz wartościowa, wnosi sporo nowych faktów oraz porządkuje najnowszą wiedzę na temat komunikowania międzynarodowego. Jest ważna dla medioznawców, lecz można ją także potraktować jako podręcznik dla studentów komunikowania międzynarodowego, dziennikarstwa czy politologii."
prof. Dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Uniwersytet Jagielloński